All-time clubtopscorer Michal Kolodziejski keert terug bij SV United

13 april 2021 14:00

Michal Kolodziejski speelt komend seizoen weer voor SV United. De Poolse aanvaller maakt daarmee zijn rentree bij de club waar hij in vijf seizoenen tijd uitgroeide tot all-time topscorer. Na één jaar afwezigheid komt Kolodziejski over van Venlosche Boys en keert hij terug op het oude nest.

Vorig seizoen nam Kolodziejski afscheid van United na vijf seizoenen op sportpark De Meulebèèk. In die vijf jaar groeide hij uit tot een absolute smaakmaker en all-time clubtopscorer van SV United. Met 127 officiële wedstrijden en honderd doelpunten achter zijn naam vertrok Kolodziejski naar Venlosche Boys, maar na één jaar keert hij nu dus weer terug bij United. “Ik miste Wanssum erg, dat was de belangrijkste reden”, verklaart Kolodziejski zijn terugkeer. “De club, de jongens, de faciliteiten die hier zijn, het spelen met je vrienden, ik heb het allemaal gemist. Venlosche Boys is over het algemeen een prima club, maar ik miste de connectie die ik met United had na vijf seizoenen in Wanssum.”

Meer plezier bij SV United
Kolodziejski verliet United met het doel om een stap hogerop te maken in het amateurvoetbal en daar moest Venlosche Boys een opstap voor zijn. “Ik wilde een jaar hard trainen en ervaring opdoen op een hoger niveau om misschien nog een stap omhoog te maken.” Maar mede door het coronavirus kwam daar weinig van terecht en dat zorgde voor twijfel bij Kolodziejski. “Ik had er uiteindelijk toch minder plezier dan bij United. En ik word nu 28, dus voor mijn gevoel was het beter om terug te gaan naar de plek waar ik het gelukkigst ben en de komende jaren nog het meest van het voetbal kan genieten. Dat is bij SV United. Bovendien wordt er hier ook echt hard gewerkt en altijd maximaal getraind. Dat motiveert mij ook, want ik wil nog steeds beter worden.”

Aanvallende stootkracht
Met de komst van Kolodziejski beschikt trainer Fenne Smits weer over extra kwaliteit in de aanval en daar is hij uiteraard blij mee. “Het is erg goed nieuws voor de club en de selectie. Michal geeft de selectie een kwaliteitsimpuls, dus dat is altijd goed. Het is bovendien erg mooi om te zien dat hij graag terug wilde komen naar SV United. Dat geeft aan dat het een warme club is waar je graag bij wilt horen”, aldus Smits, die komend seizoen met zijn team opnieuw uitkomt in de derde klasse, waarin United dit seizoen slechts twee wedstrijden speelde.

Afsluiten op sportpark De Meulebèèk
Nu Kolodziejski terug is bij de vereniging waar hij naar eigen zeggen het liefst speelt, lijkt de club in ieder geval niet meer te hoeven vrezen voor een nieuw vertrek van de all-time clubtopscorer. Want volgens Kolodziejski is een transfer naar een andere club eigenlijk geen een optie meer. “Ik wil hier afsluiten. Zolang ik van waarde kan zijn voor SV United zal ik hier spelen. Hopelijk kan ik het team nog lang helpen, daar zal ik in ieder geval mijn best voor doen en hard voor werken.”

Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door SV United (@svunited)