Smits kijkt uit naar seizoensopener: “Willen ons laten zien in de derde klasse”

23 september 2021 14:00

SV United opent de competitie zondag met een thuiswedstrijd tegen Vitesse’08. Uitgerekend tegen die tegenstander speelde United op 4 oktober 2020 voor het laatst in competitieverband, toen nog zonder toeschouwers. Zondag mogen er echter wel weer toeschouwers naast het veld staan en dus hoopt trainer Fenne Smits op de steun van de supporters.

Zondag staat niet alleen de eerste competitiewedstrijd van het eerste elftal op het programma. Ook de officiële seizoensopening van SV United staat gepland voor zondag. Na de wedstrijd SV United – Vitesse’08 wordt het nieuwe seizoen op feestelijke wijze geopend in de kantine met muziek en een BBQ. Het betekent het eerste feest in lange tijd op sportpark De Meulebèèk, al dienen bezoekers volgens de huidige coronaregels wel in het bezit te zijn van een vaccinatie- of testbewijs.

Uitdaging in derde klasse
Trainer Fenne Smits hoopt de opening van het seizoen extra glans te kunnen geven met een goed resultaat tegen Vitesse’08, maar de oefenmeester weet dat dit geen gemakkelijke klus zal zijn. Vorig jaar, toen United slechts twee wedstrijden speelde in de derde klasse, ging het in eigen huis namelijk met 1-4 onderuit tegen de ploeg uit Gennep. En dus is het tijd voor revanche als het aan Smits ligt. “Ik hoop dat we in de eerste wedstrijden boven onszelf uit kunnen stijgen. Daarvoor heb je ook tegenstanders nodig die je zo uitdagen dat je wel boven jezelf uit moet stijgen en die tegenstanders gaan we in de derde klasse zeker tegenkomen.”

Vergeleken met het vorige treffen met Vitesse’08 is er veel veranderd. Zo moet United het dit seizoen stellen zonder Willem Peters en Kevin Koolhof, die afgelopen zomer besloten om sportpark De Meulebèèk na respectievelijk 276 en 185 gespeelde wedstrijden te verlaten. Daartegenover staat echter de terugkeer van all-time clubtopscorer Michal Kolodzieski en de overstap van Perry Phillips van de jeugd naar het eerste elftal.

Toeschouwers weer welkom
Een ander groot verschil is dat United zondag weer ‘gewoon’ kan rekenen op de steun van de supporters en daar is Smits erg blij mee. “Ik denk dat het heel belangrijk is dat er weer supporters bij mogen zijn. Niet alleen voor het eerste elftal, maar voor alle elftallen van de club. Ik hoop dat we zondag kunnen rekenen op veel aanmoediging vanaf de zijkant, want dat zullen we nodig hebben om tegen Vitesse’08 een resultaat te boeken. Wij willen ons graag laten zien in de derde klasse en we weten dat we daarvoor op ons best moeten zijn. Daarbij is alle steun welkom.”

Programma zondag 26 september
De seizoensopener van SV United begint zondag om 14:30 uur op sportpark De Meulebèèk en aansluitend wordt het seizoen ook in de kantine officieel afgetrapt. Daarnaast speelt ook SV United 2 thuis. Om 12:00 uur neemt het tweede elftal het op tegen IVO 2, terwijl SV United 4 ’s ochtends om 10:00 uur al aan het nieuwe seizoen begint tegen America 4. Ook dat duel wordt gespeeld in Wanssum.

SV_United_-_Seizoensopening_2021-2022_FINAL.png