SV United verliest in eigen huis van Boekel Sport

31 oktober 2021 20:30

SV United is er zondagmiddag niet in geslaagd om een resultaat te boeken tegen Boekel Sport. De ploeg van trainer Fenne Smits hield lange tijd stand en mocht tot in de slotfase hopen op een punt, maar uiteindelijk ging Boekel Sport ervandoor met een overwinning: 0-2.

Op sportpark De Meulebèèk was het eerste gevaar van Boekel Sport, dat Bas Rademacher tot twee keer tot een goede redding dwong. De doelman van United was vanwege een blessure een vraagteken voor het duel van zondag, maar kon toch in de basis beginnen. Hoewel hij de strijd in de rust alsnog moest staken, bewees Rademacher in de eerste helft zijn waarde voor United. Het hoogtepunt van het optreden van de goalie was een absolute wereldredding in de dertigste minuut van de wedstrijd. Rademacher tikte een uitstekende vrije trap van Boekel Sport op fraaie wijze op de lat en was daarna weer razendsnel op de been om ook in tweede instantie een tegendoelpunt te voorkomen. Vervolgens zorgde Koen Peelen er met een uiterste krachtsinspanning voor dat United ook in derde instantie geen doelpunt incasseerde. Een paar minuten later werd Rademacher wel gepasseerd, maar toen bracht de lat opnieuw redding voor de thuisploeg.

Boekel Sport opent score
United was zelf in het eerste bedrijf ook een aantal keer gevaarlijk. Na een goed steekballetje van Michal Kolodziejski stuitte Koen Peelen van dichtbij op de keeper van Boekel Sport en ook Mike Linders was twee keer gevaarlijk. De snelle aanvaller kreeg twee honderd procent kansen, maar trof de lat en de doelman. Ook United kwam voor rust dus niet tot scoren, maar het hield wel knap stand tegen Boekel Sport. Na de onderbreking lukte het de ploeg uit Meerlo en Wanssum echter niet om de bezoekers van het scoren af te houden. Uit een onterecht toegekende hoekschop kwam Boekel Sport gelukkig op voorsprong. Een van richting veranderd afstandsschot zorgde ervoor dat United in de 49ste minuut op achterstand kwam.

Gelijkmaker blijft uit
Na die openingstreffer kwam United er via Linders en Kolodziejski nog wel een aantal keer gevaarlijk uit en zal het tot de laatste minuut hoop hebben gehad op een gelijkspel. In de 90ste minuut besliste Boekel Sport echter de wedstrijd. Uit een aanval die veel weghad van buitenspel werd de bal vanaf rechts voorgezet, waarna doelman Thijs Jacobs van dichtbij werd gepasseerd. De vervanger van Rademacher bracht daarvoor nog knap redding op een gevaarlijke vrije trap, maar was nu kansloos en kon niet voorkomen dat Boekel Sport de eindstand op 0-2 bepaalde.

Door de nederlaag blijft United op zeven punten staan en zakt het één positie op de ranglijst. SV United ziet Vitesse’08 op gelijke hoogte komen en is op basis van doelsaldo nu de nummer acht in de derde klasse D.

Alle uitslagen van zondag 31 oktober
SV United 1 – Boekel Sport 1: 0-2.
Wittenhorst 4 – SV United 3: 0-1.
SV United 4 – Ysselsteyn 5: 8-0.
SV Leunen 4 – SV United 5: 0-4.
Melderslo VR1 – SV United VR1: 1-4.