SV United speelt wedstrijd tegen vluchtelingen

28 mei 2022 10:15

SV United speelt op dinsdag 31 mei tegen een internationaal team bestaande uit vluchtelingen die sinds kort in Venray verblijven. De wedstrijd begint om 20:00 uur op sportpark De Meulebèèk in Wanssum en de toegang is gratis.

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) heeft via Venray Beweegt, een afdeling van de gemeente Venray, contact gezocht met de Venrayse (sport)verenigingen met de vraag ‘iets’ te organiseren voor de gevluchte mannen die sinds kort in Venray verblijven. SV United voldoet graag aan die vraag en heeft het eerste team van trainer Fenne Smits snel bereid gevonden een wedstrijd te spelen.

De vluchtelingen, mannen tussen de 25 en 45 jaar, zijn geen op elkaar in gespeeld team, maar volgens begeleiders van het COA zitten er fanatieke voetballers tussen. SV United kijkt dan ook uit naar deze bijzondere wedstrijd.

Een probleem is echter de beschikbaarheid van voetbalschoenen. Als je op de vlucht bent en huis en haard moet achterlaten, zijn voetbalschoenen niet de eerste prioriteit. Mocht u een niet meer gebruikt paar hebben liggen dan zijn die 31 mei dus van harte welkom in Wanssum.