Reinold Wiedemeijer nieuwe assistent-trainer SV United

23 september 2022 9:30

Reinold Wiedemeijer gaat dit seizoen aan de slag als assistent-trainer bij de selectie van SV United. De voormalig scheidsrechter uit het betaald voetbal vervangt de vertrokken Thijs Hendriks als rechterhand van hoofdtrainer Fenne Smits.

De uit Meerlo afkomstige Wiedemeijer is vooral bekend van zijn achttien jaar in het betaald voetbal als scheidsrechter op het hoogste niveau. Voordat hij begon met fluiten speelde hij zelf bij SV Meerlo, Helmond Sport en SV Venray. Nu zijn carrière als scheidsrechter erop zit, stapt hij bij United in als assistent-trainer bij het eerste elftal. “Ik ben begonnen met het trainen van mijn oudste zoon, maar nu wil ik bij United kijken of het trainersvak weer echt bij mij en mij gezinsleven past. In eerste instantie zal ik Fenne één keer per week gaan ondersteunen. Ik heb er veel zin in om de kwalitatief goede spelersgroep samen met Fenne naar een hoger niveau proberen te helpen”, aldus Wiedemeijer.

Hoofdtrainer Smits is blij dat hij met de komst van Wiedemeijer weer een assistent-trainer naast hem heeft staan. “Reinold brengt iets extra’s met zijn ervaring als scheidsrechter in het betaald voetbal. Hij heeft immers tussen de mannen gelopen die het spelletje toch allemaal net iets sneller en slimmer spelen. Daarnaast heeft Reinold op een goed niveau gespeeld als spits. Ik denk dat hij al zijn ervaring goed over kan brengen op onze spelers. Na twee gesprekken was het duidelijk dat we allebei erg enthousiast zijn en dat onze ideeën overeenkomen. Daarom ben ik erg blij dat Reinold bij ons aan de slag gaat.”

Staf tweede elftal ook compleet
Naast Wiedemeijer stappen ook Christian Wijers en Joost van de Ven in bij de selectie van United. Wijers volgt Arie Janssen op als leider bij het eerste elftal, terwijl Van de Ven de rol van trainer/coach van het tweede elftal overneemt van Sjek Wilmsen samen met leiders Theo Theunissen, Paul Geurts en zijn zoon Bram van de Ven. Daarmee is ook de staf van het tweede elftal weer op oorlogssterkte, ziet Smits. “Joost loopt al lang bij de club rond, kent veel spelers al en heeft zelf ervaring op hoog niveau als voetballer. Dat maakt hem een perfecte aanvulling op het kader en ik heb er heel veel zin in om er met deze groep mensen een mooi seizoen van te gaan maken.”

Zondagmiddag opent SV United de competitie (derde klasse D) om 14:30 uur met een thuiswedstrijd tegen Vitesse’08. Het tweede elftal begint om 12:00 uur in eigen huis tegen DFO’22 2.