SV United start competitie in extremis met overwinning

26 september 2022 19:00

SV United heeft zondagmiddag de eerste punten van het seizoen gepakt. De ploeg uit Meerlo en Wanssum begon de competitie in eigen huis tegen Vitesse’08 en wist dankzij een doelpunt in blessuretijd van Michal Kolodziejski nipt te winnen: 3-2.

Het eerste halfuur van de wedstrijden leverde nog weinig spektakel op. United kreeg via Lucas Wijnhoven de beste kans, maar hij stuitte op de doelman. Pas na een halfuur kwam de wedstrijd los toen Vitesse met een man minder verder moest. Een onbesuisde tackle werd door de scheidsrechter bestraft met een directe rode kaart. Vier minuten later werd er in het strafschopgebied aan de noodrem getrokken. Kolodziejski werd gevloerd en verdiende een strafschop voor de thuisploeg. Aanvoerder Joris Peelen bleef vervolgens rustig vanaf elf meter.

Met man meer in de achtervolging
Ondank de voorsprong en het overtal ging United toch met een achterstand de rust in. Vier minuten voor de onderbreking kwam Vitesse met een kopbal uit een corner langszij en op slag van rust kwamen de bezoekers zelfs op voorsprong nadat de van EWC’46 overgekomen doelman Rik Wijers niet vrijuit ging. Pas in de tweede helft maakte United gebruik van de rode kaart van Vitesse. In de eerste minuut na rust stelde Kolodziejski orde op zaken door de gelijkmaker binnen te schieten.

Kolodziejski matchwinner
In het restant van het tweede bedrijf was United de bovenliggende partij en hing de 3-2 bij vlagen in de lucht. United slaagde er echter maar niet in om door te drukken, ondanks een aantal gevaarlijke momenten en kansen. Pas in de 92ste minuut werd het bevrijdende doelpunt gemaakt, opnieuw door Kolodziejski. De Poolse all-time clubtopscorer van United bezorgde de ploeg van trainer Fenne Smits met een rake kopbal de overwinning.