SV United ook onderuit tegen Venhorst

10 oktober 2022 18:45

SV United is er zondagmiddag niet in geslaagd om een resultaat te boeken tegen Venhorst. Na de totale off-day in Stiphout op kermiszondag (7-1) kwam de ploeg van trainer Fenne Smits een stuk beter voor de dag, maar meer dan een nederlaag zat er niet in: 0-3.

In de zevende minuut werd United al voor het eerst gewaarschuwd toen doelman Rik Wijers in een één tegen één situatie moest voorkomen dat er al snel een tegendoelpunt werd geïncasseerd. De goalie werd tien minuten later alsnog gepasseerd nadat hij een afstandsschot niet kon klemmen. In de rebound kwam Venhorst op voorsprong. Door dat doelpunt leek United even de weg kwijt, want een minuut later moest Wijers met een knappe redding opnieuw ingrijpen.

Met 0-2 de rust in
Ook dit keer was het kort na een goede redding van Wijers wel raak. Roel Jacobs werkte een aanvaller van Venhorst binnen de zestien naar de grond en de daaropvolgende penalty werd feilloos benut door de bezoekers. Na dat doelpunt kwam United langzaam wat beter in de wedstrijd en gaf het in het tweede gedeelte van de eerste helft weinig meer weg. Michal Kolodziejski was bij de thuisploeg de gevaarlijkste man. Eerst werd een harde vrije trap met moeite gekeerd door de keeper van Venhorst en vlak voor rust kwam de Poolse aanvaller net te kort om de aansluitingstreffer binnen te schieten.

Comeback blijft uit
Na de onderbreking beperkte Venhorst zich vooral tot verdedigen en was het aan United om iets terug te doen. De ploeg uit Meerlo en Wanssum mistte echter de aanvallende stootkracht om terug te komen in de wedstrijd. Een hoofdrol was er nog wel voor doelman Wijers, die onder meer een tweede strafschop knap wist te stoppen en daarna nog verschillende fraaie reddingen in huis had. Ondanks zijn sterke optreden bepaalde Venhorst de eindstand vier minuten voor tijd nog wel op 0-3.

Alle uitslagen van zondag 9 oktober
SV United 1 – Venhorst 1: 0-3
SV United 2 – RKSVN 2: 1-5
SV United 3 – SV Venray 5: 2-2