SV United pakt zwaarbevochten punt op bezoek bij EGS’20

17 oktober 2022 18:45

SV United heeft zondagmiddag een punt overgehouden aan de uitwedstrijd tegen EGS’20. Op sportpark De Kranenhof, waar vorig seizoen nog met ruime cijfers werd verloren, knokte de ploeg van trainer Fenne Smits zich dankzij een doelpunt van Bram Lookman naar een zwaarbevochten gelijkspel: 1-1.

Na twee nederlagen op rij reisde United zondag af naar Escharen voor de lastige uitwedstrijd tegen EGS, dat al direct in de eerste minuut gevaarlijk was met een schot dat net over het doel vloog. In de vijfde minuut was het wél raak voor de thuisploeg. Vanaf de rand van het strafschopgebied kon een EGS-speler vrij uithalen en United-doelman Rik Wijers passeren met een laag schot in de korte hoek. Kort daarna kreeg EGS zelfs al een grote kans op de 2-0, maar dit keer werd er wild over en naast geschoten.

Snelle gelijkmaker
Pas na tien minuten leek United wakker en kwam het zelf in de buurt van het vijandelijke doel, wat al snel de gelijkmaker opleverde. Lookman werd weggestuurd in de diepte door Jelle Kleeven en de gelegenheidsspits schoof de bal vervolgens oog in oog met de doelman rustig binnen. Zo deed United dus snel wat terug en na een kwartier had het zelfs op voorsprong kunnen komen via Sven Lensen. De middenvelder trof echter slechts het zijnet.

United overleeft kansen
In het vervolg van de eerste helft werd United weer wat meer teruggedrongen en creëerde EGS de nodige serieuze kansen. Joris Peelen voorkwam met een ingreep op de doellijn een tegendoelpunt voor United en daarna had de thuisploeg het vizier een aantal keer niet op scherp staan. Zo haalde United de rust met een gelijke stand op het scorebord en ook in de tweede helft zou er geen verandering meer in de score komen.

Punt maximaal haalbare
Roel Jacobs was kort na rust met een kopbal op de lat nog wel dicht bij een doelpunt, maar dichter bij een treffer kwam United niet meer. De bezoekers uit Meerlo en Wanssum gokten vooral op de omschakeling, maar mistten de echte scherpte om in de counter toe te slaan. En dus was een gelijkspel het maximaal haalbare voor United, dat tot het laatste fluitsignaal moest blijven knokken om uiteindelijk met een zwaarbevochten punt van het veld te stappen.