SV United verslaat Hapse Boys en boekt tweede competitiezege

31 oktober 2022 20:00

SV United heeft zondagmiddag de volle buit gepakt tegen Hapse Boys. De ploeg van trainer Fenne Smits boekte in eigen huis een minimale overwinning dankzij een doelpunt van Bram Lookman: 1-0.

Het eerste gevaar op sportpark De Meulebèèk kwam van United. Michal Kolodziejski kwam net te kort om een handig balletje van Sven Lensen te verzilveren. Na dat moment was Hapse Boys, vorig seizoen nog een directe concurrent in de strijd om handhaving, vooral gevaarlijk. United mocht van geluk spreken dat een fout in de opbouw niet werd afgestraft en in de twintigste minuut ontsnapte het opnieuw aan een achterstand.

Lookman zorgt voor enige tdoelpunt
Vanaf dat moment kwam United langzaam maar zeker wat beter in de wedstrijd en dat leidde in de 27ste minuut tot het enige doelpunt van de middag. Na een goede actie over de linkerflank legde linksback Perry Phillips de bal goed terug op Lookman, die de thuisploeg overtuigend op voorsprong schoot met een raak schot in de verre hoek. Vier minuten later moest de doelman van Hapse Boys voorkomen dat Koen Peelen de marge op vergelijkbare wijze verdubbelde. Vlak voor rust was ook Kolodziejski dicht bij het tweede doelpunt, maar zijn inzet kon op de doellijn nog onschadelijk gemaakt worden.

Kansen genoeg
In de tweede helft bleven de beste kansen voor United, dat er tegelijkertijd in slaagde om nauwelijks in de problemen te komen in het eigen strafschopgebied. Het enige wat de ploeg van Smits, die bezig is aan zijn laatste seizoen in Wanssum, zichzelf kon verwijten is dat het de wedstrijd niet besliste. Kolodziejski slaagde er nog wel in om te scoren, maar zijn doelpunt werd na ruim een uur spelen afgekeurd vanwege vermeend buitenspel. In het laatste halfuur kregen Kolodziejski, Lensen en Peelen nog honderd procent kansen op de 2-0, die bij vlagen in de lucht hing, maar zij verzuimden het duel in het slot te gooien.

Toch nog spannend
Hoewel het bevrijdende tweede doelpunt uitbleef, leek United alles onder controle te hebben. Achterin werd de boel dichtgehouden wanneer het moest, waardoor Hapse Boys nauwelijks echte kansen wist te creëren. Vijf minuten voor tijd veranderde dat spelbeeld toen Lensen tot ieders verbazing een rode kaart kreeg. De middenvelder wilde een hoekschop nemen, maar deed daar volgens de scheidsrechter zo lang over dat het hem op zijn tweede gele kaart kwam te staan. Na die arbitrale dwaling moest United de slotfase zien te overleven met een man minder. Door een uitstekend optreden van de verdediging kwam Hapse Boys niet verder dan een bal die uit een hoekschop via de lat werd over gekopt en zo kon United de tweede competitiezege van het seizoen bijschrijven.

Alle uitslagen van zondag 30 oktober
SV United 1 – Hapse Boys 1: 1-0