SV United stelt Koolhof aan als nieuwe hoofdtrainer

4 januari 2023 11:45

Kevin Koolhof is met ingang van het seizoen 2023-2024 de nieuwe hoofdtrainer van SV United. De oud-speler van de derdeklasser wordt in Wanssum de opvolger van Fenne Smits en tekent een contract voor twee seizoenen.

Na twee jaar afwezigheid zal Koolhof vanaf volgend seizoen terugkeren bij de club waar hij in de zomer van 2021 stopte als voetballer. Met 186 officiële wedstrijden en 43 doelpunten voor United achter zijn naam richtte hij zich volledig op zijn trainerscarrière, die hij ook in de jeugd van United is begonnen. Na een aantal seizoenen als jeugdtrainer bij United was Koolhof de afgelopen jaren ook als trainer actief in de jeugd bij RKSV Wittenhorst, JVC Cuijk, Sportclub Irene en Juliana ’31. Toen hij in 2021 stopte als voetballer begon hij aan zijn huidige functie als hoofdtrainer van SV Orion O23.

Voelt als thuiskomen
Komende zomer is het tijd voor een nieuwe uitdaging voor Koolhof, die blij is dat hij voor twee seizoenen kan tekenen als eindverantwoordelijke bij United. “Ik ben altijd met veel plezier trainer en speler geweest van United, dat voor mij voelt als thuis. Het maakt me dan ook erg trots dat ik de kans krijg om bij ‘mijn club’ hoofdtrainer te worden onder het toeziend oog van mijn familie uit Meerlo, die iedere wedstrijd langs de kant zal staan.”

Extra bijzonder voor Koolhof is het feit dat hij Smits opvolgt als hoofdtrainer. Onder Smits was Koolhof als centrale verdediger namelijk een belangrijke speler toen United kampioen werd in de vijfde klasse en een jaar later promoveerde naar de derde klasse. “Het is voor mij erg speciaal dat ik mijn goede vriend Fenne op mag volgen. Ik zal er alles aan doen om zijn successen een vervolg te geven met de talentvolle selectie die United heeft. Daar heb ik enorm veel zin in”, aldus Koolhof.

Getalenteerd en ambitieus
Ook voorzitter Herman Rutten kijkt uit naar de samenwerking met Koolhof, die in de ogen van de club de juiste man is voor de huidige spelersgroep. “We zijn als SV United erg blij dat we erin zijn geslaagd om na Fenne opnieuw een jonge en getalenteerde trainer aan te stellen”, vertelt Rutten. “Kevin is een kind van de club en erg ambitieus als trainer. Dat past perfect bij de weg die we als club de afgelopen jaren zijn ingeslagen. We zijn ervan overtuigd dat onze jonge en enthousiaste spelersgroep zich met Kevin als trainer nog verder kan ontwikkelen.”