De vriendengroep van SV United JO 13-1

7 juni 2023 13:45

Met twee grote bussen vertrokken we zaterdagmorgen vanuit Wanssum richting Uden voor de bekerfinale van het elftal JO 13-1.

Daarvoor waren we allemaal verwend met tomatensoep en broodjes in de kantine van United. En de leiding verraste de jongens met een filmpje waarop de ouders allemaal de beste wensen uitspraken. De vriendengroep, zo noemt de leider de jongens uit Well, Blitterswijck, Wanssum en Meerlo die samen het succesvolle team vormen. En nu op weg naar Uden voor de finale tegen het team van Heer (bij Maastricht). De verwachtingen zijn hoog gespannen. Er werd volop gezongen in de dubbeldeks bus.  Veel ouders en opa’s en oma’s reizen mee om hun kroost te ondersteunen. Velen arriveren op eigen vervoer. En dan begint onder een stralende zon de wedstrijd. Het spel gaat op en neer. Mooie acties aan beide zijden. En dan ineens een schitterende kopbal en is het 1-0 voor United. Zo gaan we ook d rust in. Daarna werden de voetballers van Heer wat feller. Twee voetballers van ons team moesten de wedstrijd verlaten vanwege blessure. Als de tijd bijna om is staat Heer met 2-1 voor. Het is nog erg spannend. De vrienden strijden sportief maar het lukte net niet. Blijdschap bij Heer, teleurstelling en tranen bij United.  Het United-publiek applaudisseert voor de vriendengroep. In een menselijke ereboog van supporters verlaten de jongens het veld. De zilveren medaille die ze hebben gewonnen schittert ook in de Udense zon. Een compliment aan de leiding van JO 13-1 voor de fantastische wijze waarop ze deze vriendengroep van het begin tot het einde begeleiden. Chapeau! Op naar de volgende finale.

Opa van Dex