Einde seizoen voor SV United: "In deze surrealistische tijd is sport slechts bijzaak"

2 april 2020 10:15

Op dinsdagavond 31 maart kwam het onvermijdelijke bericht dat het sportseizoen is afgelopen. In deze surrealistische tijd, waarin sport slechts een bijzaak is, verbroedert Nederland als gevolg van de coronacrisis. We hopen dat iedereen, jong en oud, gevrijwaard blijft van deze ziekte en indien nodig de ziekte overwint.

Desondanks wordt een dergelijk bericht met gemengde gevoelens ontvangen. De maandagochtendploeg die niet vooruit mag, de kleinste pupillen tot de veteranen die niet actief kunnen sporten, de trainers en leiders die hun passie missen, maar ook scheidsrechters en grensrechters en alle andere vrijwilligers die onze sportbeoefening mogelijk maken.

Al deze leden van SV United moeten de komende maanden dit sociale onderdeel van het leven missen. Voor het eerste elftal extra zuur, omdat ze er zo goed voor stonden in de stand. Voor eenieder van ons is sport een belangrijke bijzaak, die onderdeel is van ons dagelijks ritme en die nu terecht naar de achtergrond gerschoven wordt.

Het leven bestaat ook uit vooruitkijken, en wij als bestuur hopen dat het komende seizoen weer kan beginnen zoals we dat jaarlijks gewend zijn. Om dat seizoen goed van start te laten gaan, treffen wij reeds de voorbereidingen. Heb je hierbij tips, ideeen of wil je helpen, meld dit dan bij één van de bestuursleden.

Tot slot wensen wij iedereen nogmaals een goede gezondheid en we hopen iedereen weer fit en vol positieve energie te mogen ontmoeten op één van onze volgende bijeenkomsten of activiteiten.

Bestuur SV United