Historie

SV United is op 1 januari 2006 ontstaan uit een fusie van SV Meerlo en VV Wanssum.

De voetbalclub in Wanssum werd oorspronkelijk opgericht in 1927 als voetbalvereniging "Juliana”, maar in de competitie heette ze R.K.V.V. Wanssum.
In 1937 werd ‘t Broek als speelterrein in gebruik genomen.  In 1970 werd 't Broek omgedoopt tot "De Broekberg”.

SV Meerlo was eigenlijk even oud als de voetbalclub in Wanssum, en haar naam was tot 1939 voetbalvereniging Concordia. Door de algemene mobilisatie kwam men niet in competitieverband uit. Het bestuur was "en bloc” afgetreden en er werd geen elftal ingeschreven. Dit betekende het einde van Concordia. Op 4 oktober 1940 werd de voetbalclub opnieuw opgericht als RKVV Meerlo en in 1989 werd het door een statutenwijziging SV Meerlo.

De fusie van de twee verenigingen werd ingegeven door de intensieve samenwerking van de jeugdafdelingen vanaf medio 2000. Deze was ingegeven door de stelling dat beide verenigingen zoveel mogelijk kinderen wilden laten sporten met zijn/haar leeftijdsgenoten in een gelijke kwaliteitsomgeving.
De jeugdsamenwerking was zo succesvol voor de kinderen, dat zij niet meer gesplitst wilden worden op het moment dat zij volwassen werden. Deze roep hebben beide besturen serieus genomen en zijn met veel gevoel voor de toekomst in een open sfeer de gesprekken met elkaar aangegaan. Dit leidde binnen één jaar tot een samenwerking met als resultaat dat beide verenigingen fuseerden. Pijlers onder de fusie waren de financiën, de organisaties, de sportieve ontwikkelingen als ook het sportbeleid van toenmalige gemeente Meerlo-Wanssum.

Het doel van SV United is het beoefenen en bevorderen van sport in de meest uitgebreide zin op één eigentijdse accommodatie.
Op het moment van samengaan had SV United, wat oorspronkelijk een werknaam was, 425 leden. Dit ledenaantal omvatte zowel de actieve kaderleden als ook de steunende leden. In de zomer van 2007 was Quint Pijpers het 500e lid van SV United. Momenteel kent SV United circa 550 leden, waarmee het een grote vereniging is. De groei is mede het gevolg van het toevoegen van een afdeling korfbal. Medio 2007 heeft een aantal enthousiaste vrijwilligers deze sport omarmd en binnen een korte tijd heeft het korfbal een volwaardige plaats gekregen binnen SV Uited, naast het veld- en zaalvoetbal.

In 2013 is het prachtige nieuwe sportpark De Meulebèèk, gelegen aan de Sportlaan 2 in Wanssum, door de vereniging in gebruik genomen.

Topscorers allertijden (top 5 per 01-06-2021)

1.  Michal Kolodziejski: 100
2. Indy Phillips: 65