All-time clubtopscorer Michal Kolodziejski vertrekt bij SV United

5 mei 2020 0:30

Michal Kolodziejski vertrekt bij SV United. De all-time clubtopscorer kiest na vijf succesvolle seizoenen op sportpark De Meulebèèk voor een nieuw avontuur.

Na lang nadenken heeft Kolodziejski besloten om United te verruilen voor een andere club, al weet hij zelf ook nog niet precies wat zijn volgende bestemming wordt. "Waarschijnlijk wordt het een club in de regio Venlo, omdat ik daar in de buurt woon", aldus Kolodziejski, die United voor nu achter zich laat. "Ik wil iedereen bedanken. Het waren vijf hele mooie jaren met veel plezier op en naast het veld. Ik ga jullie missen."

All-time clubtopscorer
In die vijf jaren bij de club groeit de Poolse aanvaller uit van een onbekende nieuwkomer naar de all-time clubtopscorer van SV United. Kolodziejski speelt in totaal 127 officiële wedstrijden en komt daarin honderd keer tot scoren. Daarmee blijft hij Indy Phillips, die momenteel op 64 doelpunten staat, vooralsnog ruimschoots voor als all-time topscorer.

Kolodziejski streek in de zomer van 2015 neer in Wanssum en debuteerde op 22 augustus 2015 voor SV United in het bekerduel met VV Heijen. Het duurde niet lang voordat hij voor de eerste keer zou doen wat hij in de daaropvolgende jaren nog 99 keer zou doen. Op 25 augustus vond hij in de bekerwedstrijd tegen VV Holthees voor het eerst het net.

Doelpuntenmachine
Met zijn fraaie acties en knappe goals laat Kolodziejski zijn klasse direct zien. Het is dan ook de vraag hoe lang de nieuwkomer bij United blijft, maar hij houdt het goed vol in Wanssum en is met zijn grote aantal doelpunten onmisbaar voor de club. Ondanks dat hij in beide nacompetitie-wedstrijden tegen Neerkandia wist te scoren, lukte het SV United in het seizoen 2017-2018 niet om te promoveren naar de vierde klasse.

Een jaar later in het seizoen 2018-2019 is SV United echter weer een serieuze titelkandidaat, met Kolodziejski voorop als doelpuntenmachine. Met 25 competitietreffers is hij een belangrijke factor in het succes van United, dat de titel en promotie naar de vierde klasse op de laatste speeldag veiligstelt. In de kampioenswedstijd tegen Resia neemt de Poolse buitenspeler op fantastische wijze de belangrijke gelijkmaker voor zijn rekening waarna Indy Phillips het duel in extremis met twee doelpunten beslist: 1-3.

Laatste kunstje
Ook in de vierde klasse gaat de all-time clubtopscorer vrolijk verder met wat hij het beste kan: doelpunten maken. Mede dankzij de 14 treffers van Kolodziejski is United dit seizoen hard op weg naar nieuw succes. Door de coronacrisis wordt het seizoen echter niet uitgespeeld en promoveert United ondanks een eerste plaats op de ranglijst vooralsnog niet naar de derde klasse.

De laatste wedstrijd van het seizoen wordt op zondag 8 maart gespeeld in Blitterswijck. Kolodziejski beslist de derby tegen BVV'27 hoogstpersoonlijk met zijn 99ste en honderdste doelpunt voor SV United: 0-2. Het blijken achteraf zijn laatste minuten en zijn laatste doelpunten te zijn voor de club. Zo neemt de goalgetter afscheid in stijl en stopt de teller voor deze United-legende bij honderd officiële doelpunten.

THANK YOU MICHAL!

Dit bericht bekijken op Instagram