Joris Peelen, Jeffrey Cuppen en Joost Wijnhoven versterken selectie SV United

24 mei 2020 21:00

SV United heeft zich voor het seizoen 2020-2021 versterkt met Joris Peelen, Jeffrey Cuppen en Joost Wijnhoven. Het drietal komt over van RKSV Wittenhorst en sluit komend seizoen aan bij de selectie van trainer Fenne Smits.

Joris Peelen (foto) is geen onbekende van SV United. De talentvolle middenvelder (22) uit Meerlo speelde in de jeugd al bij United voordat hij op 16-jarige leeftijd naar Wittenhorst vertrok. Na drie jaar in de jeugd kwam Peelen drie seizoenen uit voor het tweede en eerste elftal van Wittenhorst. Komend seizoen keert hij na zes jaar in Horst weer terug op het oude nest bij SV United, waar hij samen gaat spelen met zijn twee jaar jongere broer Koen.

Naast Peelen sluit ook Jeffrey Cuppen per direct aan bij de selectie van SV United. De 21-jarige aanvaller trainde tijdens de laatste trainingen van dit seizoen al mee met zijn nieuwe teamgenoten. Cuppen speelde de afgelopen vijftien jaar bij Wittenhorst en verruilt het tweede elftal van de eersteklasser nu voor SV United, dat met zijn komst inspeelt op het vertrek van all-time clubtopscorer Michal Kolodziejski.

Ook Joost Wijnhoven (22) uit Blitterswijck maakt de overstap vanuit Horst naar Wanssum. Wijnhoven begon in de jeugd bij BVV'27, maar zocht het via Wittenhorst al snel hogerop. De middenvelder speelde vier seizoenen in de jeugd bij VVV-Venlo en kwam tijdens zijn laatste jaren in het jeugdvoetbal weer uit voor Wittenhorst. Na één jaar in het eerste elftal van BVV'27 keerde Wijnhoven opnieuw terug naar Wittenhorst, waar hij een zware knieblessure opliep. Bij United gaat Wijnhoven verder met revalideren van zijn knieoperatie, waarna hij aan zal sluiten bij de selectie. Door de revalidatie kan hij waarschijnlijk pas in de tweede seizoenshelft zijn debuut maken voor United.

Selectie blijft grotendeels intact
Met de komst van het drietal van Wittenhorst lijkt SV United de selectie voor komend seizoen rond te hebben. Naast de afzwaaiende Michal Kolodziejski vertrekt alleen rechtsback Thomas Cortenbach en daarmee blijft de selectie dus zo goed als intact. Ook de ervaren Kevin Koolhof blijft SV United trouw. Ondanks interesse van andere clubs is de centrale verdediger komend seizoen nog steeds actief op sportpark De Meulebèèk.

Bovendien keert Pim Snijders komend seizoen terug van een kruisbandblessure, maakt jeugdspeler Sven Lensen vervroegd de overstap naar de selectie en gaat jeugdspeler Perry Phillips structureel één keer per week met de selectie meetrainen.

Tevreden trainer
Het behouden van de meeste spelers en de komst van nieuwe (jeugd)spelers stemt Fenne Smits tevreden. De trainer van United heeft veel vertrouwen in de selectie waarmee hij aan zijn vierde seizoen als hoofdtrainer begint. "Jeffrey, Joris en Joost voegen veel talent, kwaliteit en creativiteit toe aan de selectie, dus daar kunnen we heel blij mee zijn."

"En het is ook heel erg goed nieuws dat verder bijna alle spelers blijven", vervolgt Smits. "Aangevuld met Pim, die op de weg terug is, en Sven, die nu als volwaardig selectielid aansluit, gaan we met een mooie groep het nieuwe seizoen in."

Dit bericht bekijken op Instagram

⁉️Guess who’s back.