Korfbalafdeling SV United gaat samenwerken met SVOC'01

18 juni 2020 17:45

De korfbalafdeling van SV United gaat met ingang van het seizoen 2020-2021 samenwerken met SVOC’01. Dit leidt tot diverse gecombineerde teams bij de jeugd en de senioren.

De samenwerking met de club uit Oirlo betekent ook dat er gebruik zal worden gemaakt van de beide sportparken van de clubs. Afhankelijk van de locatie van de thuiswedstrijden gaan de teams spelen onder de naam SV United/SVOC’01 of SVOC’01/SV United. De club heeft erg veel vertrouwen in deze samenwerking en kijkt er dan ook naar uit om straks aan het nieuwe seizoen te beginnen.

Daarnaast is SV United erg verheugd dat het erin is geslaagd om een nieuwe trainer aan te trekken voor volgend seizoen. Roy Meevis gaat één keer per week de training van de seniorenteams invullen en daarnaast zal hij trainer/coach worden van de A1. Meevis is oud-speler van de Roermondse club Ready,  waar hij ook zijn ervaring heeft opgedaan op het gebied van training/coaching.

Astrid Classens gaat de senioren 1 coachen en zal ook de tweede training gaan verzorgen. De afgelopen seizoenen was Classens nog actief als speelster en aanvoerster in senioren 1 van SVOC’01, waar ze al jaren een vaste kracht was. De coaching van Senioren 2 wordt ingevuld door de Wanssumse Fabiënne Kremers, die voorheen bij de jeugd van De Peelkorf speelde en momenteel uitkomt voor Attila uit Eindhoven.

De training/coaching van de A2 wordt verzorgd door Jolanda Weijs en Sandra Peeters, terwijl de A3 onder de leiding komt van Diana Janssen en Moniek Strijbos.