Oefen- en bekerprogramma SV United 2020-2021

25 juli 2020 10:30

SV United begint de voorbereiding op het nieuwe seizoen op zaterdag 15 augustus met twee wedstrijden tegen SSS'18. De wedstrijden tegen de eersteklasser uit Overloon zijn de eerste test voor de selectie van trainer Fenne Smits, die komend seizoen in de derde klasse uitkomt.

Zowel het eertse als het tweede elftal van SV United promoveerde naar de derde klasse en in aanloop naar het nieuwe seizoen start de selectie op zondag 9 augustus met de eerste training. Vervolgens staan er drie tegenstanders klaar waar tegelijkertijd twee wedstrijden tegen worden gespeeld. SSS'18 is dus de eerste tegenstander en ontvangt de twee teams van United op zaterdag 15 augustus om 18.00 uur.

Op dinsdag 18 augustus treft United een oude bekende van het afgelopen seizoen. SV Hegelsom, vorig seizoen in de competitie één keer tegenstander van United (2-0 winst), speelt op sportpark De Meulebèèk tegen het eerste elftal van SV United terwijl het tweede elftal in Hegelsom speelt. Beide wedstrijden starten om 20.00 uur. Vervolgens oefent United op zondag 23 augustus om 12.00 uur in eigen huis nog met twee teams tegen SVME voordat het bekertoernooi begint.

Bekerindeling
In het bekertoenooi is SV United gekoppeld aan Stormvogels'28, RKSV Meterik en VVV'03. Aan de eerste twee tegenstanders heeft de ploeg van trainer Fenne Smits goede herrineringen. Vorig seizoen opende United de competitie in de vierde klasse met een 4-2 overwinning op Stormvogels in Wanssum. Net als Stormvogels nam ook Meterik het in de vroegtijdig beëindigde competitie één keer op tegen United. Op bezoek bij Meterik stelde United met een 2-3 overwinning de eerste periodetitel veilig.

Stormvogels is op zondag 30 augustus in Wanssum de eerste bekertegenstander, voordat United een week later afreist naar Meterik. Het Venlose VVV'03 komt op zondag 13 september op bezoek voor de laatste wedstrijd in de groepsfase van het bekertoernooi. SV United 2 speelt op dezelfde datums tegen respectievelijk SSS'18 2, IVO 2 en ZSV 2.

Voorbereiding_schema.jpg