Lookman en Smits blikken vooruit: "De selectie is sterker en breder"

17 september 2020 19:15

SV United begint zondag aan de competitie met een thuiswedstrijd tegen EGS'20. De hoogste tijd dus om met Bram Lookman en Fenne Smits vooruit te blikken op het nieuwe seizoen in de derde klasse D, waarin United het als promovendus weer op een niveautje hoger mag laten zien.

Het afgelopen seizoen maakte de ploeg uit Meerlo en Wanssum indruk in de vierde klasse en de grote vraag is dan ook of dat dit seizoen weer gaat lukken. United moet het in ieder geval doen zonder de vertrokken Michal Kolodziejski, maar Bram Lookman heeft alle vertrouwen in de huidige selectie. "Natuurlijk missen we Michal, maar de selectie is sterker en breder geworden, dus ik denk dat we dat wel op kunnen vangen. Hopelijk kan ik daar zelf ook aan bijdragen, want mijn doel voor dit seizoen is om meer te gaan scoren", vertelt de aanvallende middenvelder in een interview met Peel en Maas Venray.

Opnieuw als promovendus de competitie in
Een duidelijke ambitie dus voor Lookman, die ook voor het team een concrete doelstelling heeft. "We richten ons in eerste instantie op handhaving, dat is het allerbelangrijkste. Het zal zeker niet makkelijk worden, want ik denk dat de stap naar de derde klasse wel iets groter is dan de stap naar de vierde klasse. Maar het is wel goed voor deze groep om het weer op een hoger niveau te kunnen laten zien."

Terwijl Lookman handhaving dus uitspreekt als doelstelling, is trainer Fenne Smits daar vooralsnog nog niet mee bezig. "We moeten voorlopig nog niet naar de posities op de ranglijst kijken. Het gaat er vooral om dat de lat dit seizoen weer een stuk hoger ligt en het is voor ons de uitdaging om weer het maximale uit de spelersgroep te halen."

De succestrainer van United, die tijdens de coronabreak voor de eerste keer vader werd, is vooral blij dat het weer echt gaat beginnen. "Zondag gaan we in de eerste wedstrijd zien waar we op dit moment staan als groep, daar ben ik heel benieuwd naar. Maar ik hoop vooral dat we weer een volledig seizoen lekker kunnen voetballen en dat iedereen gezond blijft. Gelukkig hebben we binnen onze selectie tot op heden nog geen zieken gehad", aldus Smits.

United heeft zich dan ook op een goede manier voor kunnen bereiden op de competitiestart met een grote selectie. En volgens Lookman gaat de grote van de selectie de club dit seizoen helpen. "In de voorbereiding kon je al zien dat we eigenlijk twee volwaardige elftallen op kunnen stellen. Op elke positie is er concurrentie en daarmee tillen we elkaar allemaal naar een hoger niveau. Dat is misschien wel de grootste kracht van deze selectie."

Het duel tussen SV United en EGS'20 begint zondag om 14.30 uur op sportpark De Meulebèèk.