Veerkrachtig SV United opent competitie met knap gelijkspel tegen EGS'20

21 september 2020 12:45

SV United is zondagmiddag met een gelijkspel begonnen aan de competitie. De promovendus in de derde klasse D keek halverwege het thuisduel met EGS'20 nog tegen een 0-2 achterstand aan, maar knokte zich in de tweede helft knap terug: 2-2.

Onder het toeziend oog van veel toeschouwers had SV United het in de eerste helft lastig met de nieuwe fusieclub EGS'20, dat de bovenliggende partij was in het eerste bedrijf. De bezoekers wisten dat overwicht echter niet om te zetten in veel uitgespeelde kansen en dus hadden ze de hulp nodig van United om tot scoren te komen.

United geeft doelpunten makkelijk weg
Nadat United via een aardig schot van Bram Lookman voor het eerst gevaarlijk werd, ging het na ongeveer twintig minuten mis voor de thuisploeg. Een voorzet van de linkerkant bleef hangen en na matig verdedigen van de thuisploeg kwam EGS'20 op voorsprong. United claimde dat er hands aan het doelpunt vooraf ging, maar de scheidsrechter keurde de goal goed.

Ook na de openingstreffer had United het niet makkelijk, al kwam het er in de omschakeling wel een aantal keer gevaarlijk uit via Jeffrey Cuppen en Indy Phillips. De doelman van EGS'20 wist zijn doel echter schoon te houden in de eerste helft en zag zijn ploeg na een halfuur profiteren van defensief geklungel van United: 0-2.

Veerkracht
Waar de ploeg van trainer Fenne Smits het in de eerste helft erg lastig had, kwam het een stuk overtuigender uit de kleedkamer. De promovendus durfde in de tweede helft meer te voetballen, gaf nauwelijks kansen weg en knokte zich langzaam maar zeker terug in de wedstrijd. Na ruim een uur spelen was het invaller Mike Linders die een goede dieptepass van Cuppen promoveerde tot doelpunt en United weer hoop op een resultaat gaf.

Kort na de aansluitingstreffer van de uitstekend invallende Linders kwam United via Phillips helemaal terug in de wedstrijd. Na een goede aanval via invaller Tuur Philipsen en Stef Kersten kapte Phillips zijn directe tegenstander fraai uit om de bal vervolgens net zo fraai in de verre hoek te schieten: 2-2.

Spannend slot
Op basis van de tweede helft was die gelijkmaker verdiend, maar United moest er in de laatste twintig minuten nog wel alles aan doen om een resultaat over de streep te trekken. De ploeg uit Meerlo en Wanssum slaagde erin om het achterin dicht te houden en loerde op de omschakeling met de snelheid van Linders en Cuppen. Vooral via Cuppen was United in de slotfase nog een aantal keer dicht bij een derde treffer, maar die zou uiteindelijk niet meer vallen.

Alle uitslagen van zondag 20 september
SV United 1 – EGS'20 1: 2-2