Update corona maatregelen

3 oktober 2020 12:30

Zoals iedereen vast wel heeft gehoord zijn er door de regering nieuwe maatregelen ingevoerd vanaf 29 september. Vanuit onze eigen veiligheidsregio hebben we inmiddels officieel bericht gekregen.

Op het sportpark bij ons betekent dit:

• De kantine is gesloten!
  • We ontvangen geen publiek meer tijdens de trainingen en wedstrijden.
  • Op trainingsavonden voor de senioren mag er gedoucht worden na het trainen. We verwachten dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en de 1,5 meter afstand naleeft.
  • De jeugd kan douchen na de trainingen en de wedstrijden maar mag er ook voor kiezen dit niet te doen daar begeleiding bij thuis wedstrijden niet aanwezig is.
  • De senioren krijgen per wedstrijd, per team 2 kleedlokalen toegewezen waardoor ze met inachtnemingvande1,5 meterafstand kunnen douchen.
  • Na afloop van je eigen training of wedstrijd verzoeken we je het sportpark te verlaten, het is niet toegestaan om bij een ander team te blijven kijken.
  • Op wedstrijddagen is er altijd iemand namens het bestuur aanwezig om ervoor te zorgen dat we met z’n allen de richtlijnen naleven en uiteraard om voor de thee en ranja te zorgen tijdens de rust.
  • De kantine blijft gebruikt worden voor besprekingen waarbij we 1,5 meter moeten hanteren. Denk aan bestuurs-en afdelingsvergaderingen, wedstrijdbesprekingen met de selectieteams senioren en de wekelijkse bespreking voor de opstellingen.

Voor uitwedstrijden betekent dit:

• Het advies is om mondkapjes te dragen daar waar de 1,5 meter niet gehandhaafd kan worden. Dus ook tijdens het vervoer adviseren we hier gebruik van te maken vanaf 13 jaar. De teams zullen hier verder onderling over communiceren.
  • Chauffeurs bij de jeugdteams (conform rijschema) worden alleen bij uitwedstrijden als begeleiding gezien en mogen de wedstrijd bijwonen. We blijven dus bij de jeugdteams de rijschema’s hanteren.

Verder blijven de algemene richtlijnen die we al eerder gecommuniceerd hebben uiteraard gehandhaafd.

We hebben een aantal looprichtingen aangegeven bij het binnen komen en het verlaten van het sportpark.

Respecteer altijd de 1,5 meter afstand!

Kinderen tot en met 12 jaar hoeven deze afstand niet te houden en voor de jeugd tot de 18 geldt alleen onderling dat deze afstand niet bewaard hoeft te worden. 1,5 meter geldt ook voor de reservebank. Er staan banken op het korfbalveld. Indien nodig zijn banken beschikbaar voor het voetbal mochten de dug outs onvoldoende ruimte bieden.

Bij binnenkomst wordt iedereen verzocht de handen te desinfecteren.

Verdere richtlijnen zijn vast al bij iedereen bekend maar toch even voor de goede orde:

• Blijf thuis bij klachten, kaderleden zijn bevoegd en mensen met klachten naar huis testuren.
  • Schud geen handen.
  • Drink allemaal uit een eigen bidon.
  • Was regelmatig je handen en ontsmet je handen voor en na de training/wedstrijd.