SV United met ruime cijfers onderuit tegen Vitesse'08

5 oktober 2020 11:00

SV United heeft zondagmiddag de tweede competitiewedstrijd in de derde klasse D met ruime cijfers verloren. Op sportpark De Meulebèèk kwam de promovendus erg matig voor de dag, wat resulteerde in een nederlaag tegen Vitesse'08: 1-4.

De ploeg van trainer Fenne Smits moest het zondag doen zonder supporters en dat leek de thuisclub in ieder geval niet ten goede te komen. Via een livestream op YouTube konden de supporters zien hoe United zonder de geblesseerde Bas Rademacher zwak aan de wedstrijd begon.

Slechte wedstrijd
In de eerste helft kreeg United weinig grip op Vitesse'08 en na ruim twintig minuten kwamen de bezoekers uit Gennep op voorsprong via een prima combinatie door het centrum van de United-defensie. Na die openingstreffer bleef de uitploeg gevaarlijk en kreeg het verschillende goede kansen, maar gescoord werd er niet meer in het eerste bedrijf.

De laatste fase van de eerste helft leek United iets beter in de wedstrijd te komen, maar na de onderbreking was daar niets meer van te zien. Na drie minuten profiteerde Vitesse'08 van de zwakke herstart van United en passeerde het doelman Giorgio Danelon voor de tweede keer.

Geen echte kansen
United wist gedurende het hele duel eigenlijk geen echte uitgespeelde kans te creëren, maar kwam kort na de 0-2 wel terug in de wedstrijd. Centrale verdediger Kevin Koolhof kopte raak uit een corner en gaf de thuisploeg weer een beetje hoop. De aansluitingstreffer zorgde er echter niet voor dat United verder door kon drukken.

Ook na het doelpunt van Koolhof was Vitesse'08 het gevaarlijkst rond de vijandelijke zestien. De paal en Danelon voorkwamen in eerste instantie nog dat de marge weer twee werd, maar in de 70ste minuut viel de derde tegentreffer alsnog via een kopbal uit een corner. Die treffer kwam United niet meer te boven en vlak voor tijd werd de score nog groter. Uit een wel heel gemakkelijk gegeven penalty bepaalde de bezoekers de eindstand op 1-4.