Fenne Smits verlengt contract bij SV United tot medio 2022

22 december 2020 11:00

Fenne Smits heeft zijn aflopende contract bij SV United met één jaar verlengd. De trainer uit Venray staat ook volgend seizoen voor de groep bij United en gaat daarmee zijn vijfde seizoen in op sportpark De Meulebèèk.

Met de nieuwe verbintenis houdt United de 29-jarige succestrainer in ieder geval tot medio 2022 binnenboord. Smits begon in 2017 bij United aan zijn eerste klus als hoofdtrainer van een seniorenelftal en boekte direct grote successen.

Van vijfde naar derde klasse
In zijn eerste seizoen pakte hij met zijn elftal een periodetitel en een jaar later wist United onder leiding van Smits kampioen te worden in de vijfde klasse. Het daaropvolgende seizoen verbaasde United als promovendus vriend en vijand in de vierde klasse, met promotie naar de derde klasse als gevolg. Door het stilleggen van de competitie kwam United dit seizoen echter pas twee keer in actie in de derde klasse en dus voelt het voor Smits niet als het moment om de club uit Meerlo en Wanssum te verlaten.

"Ik ben heel benieuwd waar deze groep staat ten opzichte van het niveau in de derde klasse en dat hebben we nu eigenlijk nog niet kunnen zien. Bovendien voelt het voor mij ook niet goed om in een seizoen als dit af te sluiten. Dat wil je natuurlijk liever in een volledig seizoen doen", licht Smits zijn contractverlenging toe.

Chemie
Ook na de behaalde successen met de club ziet Smits nog altijd voldoende uitdagingen in Wanssum en heeft hij nog steeds veel vertrouwen in de selectie. "Ik ben me er wel van bewust dat vijf seizoenen vrij uniek is in het amateurvoetbal, maar ik denk dat we nog meer uit deze spelersgroep kunnen halen. Bovendien proef ik nog steeds genoeg chemie vanuit de selectie en de club. Dan is het eigenlijk ook een logisch verhaal om je contract te verlengen."

Dat de chemie tussen de trainer en de spelersgroep nog steeds aanwezig is, maakt de contractverlenging ook voor het bestuur van United een logische stap. "Fenne is de eerste drie seizoenen zeer succesvol geweest en de breedte van de selectie, die de afgelopen seizoenen steeds breder is geworden, bevestigt dat die klik er nog steeds is", reageert voorzitter Herman Rutten. "De club komt nu uit in een klasse waarin je misschien iets meer wedstrijden gaat verliezen, maar we zijn ervan overtuigd dat Fenne de juiste man is om dat te managen."

Fenne Smits ondertekent zijn nieuwe contract tot medio 2022.