Willem Peters en Kevin Koolhof nemen afscheid van SV United

9 juni 2021 15:15

SV United ziet verschillende spelers na dit seizoen vertrekken op sportpark De Meulebèèk. Aanvoerders Willem Peters en Kevin Koolhof nemen afscheid met samen 461 officiële wedstrijden in SV United 1 achter hun naam, terwijl ook Pim Snijders, Willem Deenen en Jeffrey Cuppen stoppen bij United. Daarnaast lijkt Joost Wijnhoven door aanhoudende knieproblemen niet meer voor United in actie te kunnen komen.

Willem Peters speelde van de vertrekkende spelers verreweg het langst voor United, waar hij in de pupillen begon bij het toenmalige VV Wanssum. Sindsdien speelde de 29-jarige Wanssumer nooit voor een andere club en kwam hij tot maar liefst 276 officiële wedstrijden en 18 doelpunten in het eerste elftal. In zijn jaren op sportpark De Broekberg en sportpark De Meulebèèk speelde Peters op verschillende posities. Na jaren in de aanval en op het middenveld gespeeld te hebben, maakte hij de laatste jaren zijn minuten voornamelijk als rechtsback. Sinds de komst van trainer Fenne Smits in 2017 droeg Peters de aanvoerdersband van United, waar hij nu na een lange periode vertrekt.

Einde van een tijdperk
Gezien de vele jaren en mooie successen die Peters in Wanssum meemaakte, was het geen makkelijke beslissing om het voor gezien te houden. “Na lang twijfelen heb ik besloten om te stoppen bij SV United. Er doen zich kansen voor op andere vlakken en in combinatie met wonen in Eindhoven is dat helaas bijna niet meer te combineren met voetballen bij United. Ik ben blij dat ik de afgelopen jaren nog heb mee mogen maken als aanvoerder, met als hoogtepunten het kampioenschap in 2019 en de promotie naar de derde klasse. Daarvoor wil ik iedereen binnen de club bedanken”, aldus Peters, die ervoor kiest om bij VV EMK in Nuenen op een lager niveau te gaan voetballen.

Koolhof richt vizier op trainersvak
Naast aanvoerder Peters vertrekt ook tweede aanvoerder Kevin Koolhof bij SV United. Verdeeld over verschillende periodes speelde hij in totaal 185 officiële duels, waarin hij 43 keer wist te scoren. Daarmee staat Koolhof momenteel op de derde plaats in de lijst van all-time topscorers van United. Alleen Indy Phillips en Michal Kolodziejski maakten vooralsnog meer doelpunten. Net als Peters speelde Koolhof in zijn jaren bij United in de voorste, middelste en achterste linie. De afgelopen jaren was hij vooral als centrale verdediger belangrijk als ervaren leider van de defensie. Na 24 jaar actief te hebben gevoetbald bij onder meer SV Meerlo, VVV-Venlo, SSS’18, RKSV Wittenhorst en SV United stopt Koolhof als voetballer.

De bijna 29-jarige verdediger gaat zich volledig richten op zijn trainerscarrière, die hij begon in de jeugd van SV United. “Bij SV Orion O23 krijg ik de kans om in de tweede divisie mijn eerste stappen te zetten als trainer in het seniorenvoetbal en daarom ga ik helaas stoppen als actief voetballer. Ik wil graag iedereen binnen SV United bedanken voor het vertrouwen, de waardering en het plezier dat ik bij de club heb gehad. Ik ga die steun enorm missen, maar SV United zal altijd mijn club blijven en jullie gaan me ongetwijfeld nog zien op sportpark De Meulebèèk”, reageert de in Meerlo opgegroeide Koolhof op zijn vertrek.

Ook Snijders, Deenen Cuppen en Wijnhoven vertrekken
SV United neemt ook afscheid van Pim Snijders (24). De Blitterswijcker koos er na zijn seizoenen in de gecombineerde jeugdteams van SV United en BVV’27 voor om ook in de senioren het shirt van United te blijven dragen. Snijders verdedigde de blauwe en witte kleuren in verschillende seniorenteams, maar kwam mede door een zware knieblessure niet verder dan 21 wedstrijden en één doelpunt in het eerste elftal. Volgend seizoen keert Snijders terug bij BVV’27.

Daarnaast vertrekt ook Willem Deenen op sportpark De Meulebèèk. De 26-jarige verdediger uit Wanssum speelde in 2012 zijn eerste wedstijd voor het eerste elftal van SV United en houdt het nu met 86 duels achter zijn naam voor gezien.  Joost Wijnhoven (22) komt zo goed als zeker ook niet meer in actie voor United. Hij kwam vorig jaar over van RKSV Wittenhorst, maar kampt met aanhoudende knieproblemen na meerdere kruisbandoperaties. Daardoor kan Wijnhoven vermoedelijk niet meer competitief voetballen en hij keert naar alle waarschijnlijkheid net als Snijders terug in zijn woonplaats bij BVV'27. Jeffrey Cuppen gaat na één jaar bij SV United alweer terug naar RKSV Wittenhorst.

Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door SV United (@svunited)

Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door SV United (@svunited)