SV United hervat competitie met overwinning op Germania

14 februari 2022 14:15

SV United is zondag met een overwinning begonnen aan de tweede seizoenshelft. Op sportpark De Meulebèèk werd Germania verslagen door twee doelpunten van Rik van de Pasch en één doelpunt van Indy Phillips: 3-1.

Germania was op 27 november 2021 de laatste tegenstander van United in competitieverband en werd ook toen aan de kant gezet door de ploeg van trainer Fenne Smits. In Groesbeek won United met 2-3 dankzij drie doelpunten van Van de Pasch. De spits was ook in de eerste officiële wedstrijd van 2022 de grote man aan United-zijde. Na negentien minuten opende Van de Pasch met het hoofd de score uit een vrije trap van Michal Kolodziejski.

In de eerste helft bleef het bij dat doelpunt, mede doordat United-doelman Bas Rademacher zijn doel met een goede redding schoon wist te houden voor rust. Na een dik uur verdubbelde Van de Pasch de marge, opnieuw op aangeven van Kolodziejski. Invaller Phillips zorgde vijf minuten voor tijd voor de laatste United-treffer, waarna Germania in de laatste minuut nog iets terugdeed.

Dankzij de eerste overwinning van het kalenderjaar stijgt SV United een plekje op de ranglijst en staat het met dertien punten uit negen wedstrijden op een meer dan verdienstelijke zesde plaats. Zondag speelt United tegen hekkensluiter Hapse Boys opnieuw in eigen huis.

Alle uitslagen van zondag 13 februari
SV United 1 – Germania 1: 3-1.
Merselo 2 – SV United 4: 2-1.
SV United 5 – SVOC’01 4: 5-2.
Montagnards VR1 – SV United VR1: 0-5.