Onnodige nederlaag voor SV United op bezoek bij VV Handel

21 maart 2022 17:30

SV United is zondagmiddag niet verder gekomen dan een nipte nederlaag tegen VV Handel. Op bezoek bij de nummer vier van de derde klasse D maakte de ploeg uit Meerlo en Wanssum vooral in de tweede helft aanspraak op minimaal een punt, maar door een rake vrije trap tien minuten voor tijd kwam dat verdiende punt er niet: 2-1.

Na de 1-3 overwinning van afgelopen donderdag tegen SV De Braak ging United zondag op jacht naar de tweede driepunter van de week. Op bezoek bij Handel dacht de ploeg van trainer Fenne Smits na zeven minuten al op voorsprong te komen via Rik van de Pasch, die een perfecte voorzet van Dirk Deenen fraai binnenkopte. Dat doelpunt werd vanwege buitenspel echter afgekeurd, iets wat United later in de wedstrijd nog een keer zou overkomen. Na een kwartier moest doelman Bas Rademacher voor het eerst handelend optreden voor United. De goalie voorkwam een achterstand, maar na 24 minuten kwam die achterstand er alsnog. Een voorzet vanaf de linkerflank kon van dichtbij eenvoudig binnen worden getikt door een aanvaller van Handel.

United knokt zich terug
Zo moest United dus net als een paar dagen eerder in Helmond in de achtervolging. Zonder groots te spelen kwamen de bezoekers tien minuten na de openingstreffer ook daadwerkelijk langszij. Na een goede actie zette Michal Kolodziejski de bal goed voor, waarna Van de Pasch zijn ploeg op vergelijkbare wijze als de 1-0 van Handel op gelijke hoogte schoot. Ondanks die gelijkmaker bleef United het moeilijk hebben met Handel. Voor rust kreeg de thuisploeg nog twee grote kansen, maar de lat en een uitstekende redding van Rademacher zorgden ervoor dat United met een gelijke stand de kleedkamer opzocht.

Geluk niet aan United-zijde
In het tweede bedrijf kwam United beter in de wedstrijd en kwam het zelf ook meer aan voetballen toe. De ploeg van Smits dacht zelfs even op voorsprong te komen, maar voor de tweede keer ging de vlag omhoog voor buitenspel en ging er een doelpunt van United niet door. Handel profiteerde daar tien minuten voor tijd optimaal van. Een vrije trap vanaf randje zestien werd bekeken onder de opspringende United-muur door geschoten, waarmee de wedstrijd in het voordeel van de thuisploeg werd beslist. Een slotoffensief van United mocht in het restant van het duel niet meer baten.

Alle uitslagen van zondag 20 maart
VV Handel 1 – SV United 1: 2-1