SV United niet opgewassen tegen Groesbeekse Boys

2 mei 2022 19:00

SV United heeft zondagmiddag niet kunnen stunten op bezoek bij Groesbeekse Boys. Via Bram Lookman kwam de ploeg uit Meerlo en Wanssum wel tot scoren, maar een resultaat tegen de nummer drie van de derde klasse D zat er niet in: 3-1.

Na de onnodige nederlaag tegen Rood-Wit (3-2) van een week eerder reisde United zondag voor de tweede keer op rij af naar Groesbeek. Dit keer wist United op voorhand dat het geen makkelijke middag zou worden tegen hoogvlieger Groesbeekse Boys. De thuisploeg was dan ook de bovenliggende partij, maar United slaagde er in de eerste helft wel in om Groesbeekse Boys van het scoren te houden. Vooral dankzij doelman Bas Rademacher haalde United de rust zonder tegendoelpunt.

Hoekschoppen nekken United
Hoewel de bezoekers zelf weinig konden creëren voor de onderbreking, konden ze toch met een redelijk goed gevoel aan het tweede bedrijf beginnen aangezien er tot dat moment stand werd gehouden. Na rust ging het echter al snel mis voor United, dat na drie minuten uit een hoekschop de 1-0 incasseerde. De bal bleef hangen in de zestien, waarna Groesbeekse Boys met een raak afstandsschot op voorsprong kwam. Bij dat doelpunt bleef het vervolgens een tijdje, totdat de thuisploeg ruim twintig minuten voor tijd de marge verdubbelde via een intikkertje na een voorzet vanaf de rechterkant.

United doet wat terug
Met dat tweede tegendoelpunt leek de wedstrijd gespeeld voor United, maar in de 76ste minuut kreeg het toch nog hoop op een resultaat. Rik van de Pasch zette goed door en legde de bal klaar voor aanvoerder Lookman, die niet twijfelde en de bal hard tegen de touwen schoot. Na die aansluitingstreffer was United echter niet in staat om er nog een serieus slotoffensief uit te persen. Doelman Rademacher moest zelfs voorkomen dat de marge opnieuw twee werd. De goalie slaagde daar met een aantal uitstekende reddingen meerdere keren in, maar was kansloos toen Groesbeekse Boys de eindstand van 3-1 op het scorebord kopte uit een corner.

Belangrijke periode
Na de nieuwe nederlaag staat United op de tiende plaats in de derde klasse D. Daarmee staat de ploeg van trainer Fenne Smits slechts één positie boven de streep van nacompetitie. De komende weken speelt United echter tegen een aantal directe concurrenten en dus moeten er in de volgende wedstrijden wél punten worden gepakt. Te beginnen op zondag 8 mei als Ysselsteyn op bezoek komt op sportpark De Meulebèèk.

Alle uitslagen van zondag 1 mei
Groesbeekse Boys 1 - SV United 1: 3-1