SV United eindigt met tien man en verliest van Ysselsteyn

9 mei 2022 17:30

SV United heeft zondagmiddag geen resultaat kunnen boeken tegen SV Ysselsteyn. Op sportpark De Meulebèèk zat er zeker een gelijkspel in voor de ploeg van trainer Fenne Smits, maar mede door een rode kaart voor doelpuntenmaker Roel Jacobs kwam dat gelijkspel er niet: 1-3.

Onder het toeziend oog van veel toeschouwers speelde United een stuk beter dan in de afgelopen wedstrijden. In de derde minuut kreeg het ook direct de eerste kans via Mike Linders. De aanvaller nam de bal op aangeven van Rik van de Pasch in een keer uit de lucht, maar zag de doelman van Ysselsteyn redding brengen. Daarna waren het de bezoekers die gevaarlijk werden en op 0-1 hadden moeten komen. Na een voorzet vanaf links werd bij de tweede paal van dichtbij naast geschoten, wat bijna moeilijker was dan de bal in het doel schieten.

Achterstand en snelle gelijkmaker
In die situatie ontsnapte United aan een achterstand, maar na een kwartier kwam die achterstand er alsnog. Via een makkelijk gegeven strafschop kwam Ysselsteyn op voorsprong, al konden de bezoekers daar niet lang van genieten. Drie minuten later kwam United namelijk alweer langszij na een goedlopende aanval over de rechterkant. Tuur Philipsen legde de bal na een goede actie terug op Jacobs, die de bal met zijn linkervoet fraai in de verre kruising schoot. Ondanks die snelle gelijkmaker ging United toch met een achterstand de onderbreking in. Op slag van rust gaf het een doelpunt erg makkelijk weg.

Verdiende gelijkmaker blijft uit
Het moest dus in de tweede helft gebeuren voor United, dat dankzij een aantal uitstekende reddingen van doelman Bas Rademacher lang in de wedstrijd bleef. Vanaf de 67ste minuut werd dat nog een stuk moeilijker toen Jacobs met een gele kaart op zak aan de noodrem moest trekken. De verdediger ontving daarvoor zijn tweede gele kaart en kon vertrekken. Ondanks de rode kaart voor Jacobs kon United nog lange tijd blijven hopen op de verdiende gelijkmaker, al was het met tien man niet in staat om echt grote kansen te creëren. Vijf minuten voor tijd verdween die hoop toen Ysselsteyn het duel met een van richting veranderde vrije trap in het slot gooide.

De Braak volgende tegenstander
Na de nederlaag tegen Ysselsteyn bezet United de tiende plaats op de ranglijst en staat het één positie en vier punten boven de gevarenzone in de derde klasse D. United speelt nog wel tegen een aantal directe concurrenten en heeft lijfsbehoud dus volledig in eigen hand. Donderdagavond kan de eerste belangrijke stap op weg naar handhaving worden gezet als nummer twaalf SV De Braak op bezoek komt op sportpark De Meulebèèk.

Alle uitslagen van zondag 8 mei
SV United 1 – SV Ysselsteyn 1: 1-3