SV United niet opgewassen tegen HVV Helmond

4 december 2023 20:15

SV United heeft zondagmiddag geen resultaat weten te boeken tegen HVV Helmond. Op bezoek bij de nummer drie van de competitie liep de ploeg van trainer Kevin Koolhof tegen een nederlaag aan: 3-0.

Op voorhand wist United dat het geen makkelijke middag zou worden in Helmond tegen het sterke HVV, dat in de tweede minuut ook al de eerste kans van de wedstrijd kreeg. United-doelman Rik Wijers had echter een goede redding in huis, net als zijn collega-doelman vier minuten later aan de andere kant. De goalie van HVV moest voorkomen dat Sven Lensen de bezoekers op voorsprong zette. Diezelfde Lensen claimde na twaalf minuten spelen een penalty, maar daar wilde de scheidsrechter niets van weten.

HVV sterker
United miste op een matig veld de absolute scherpte in de duels en in de afrondende fase om het HVV serieus moeilijk te maken. De thuisploeg profiteerde daarvan en ging met een 2-0 voorsprong de rust in. Na twintig minuten werd de bal in de zestien fraai binnengeschoten na een goede combinatie. Vier minuten later was United via een kopbal van Lensen nog dicht bij een gelijkmaker, maar die zou niet meer vallen. In de dertigste minuut verdubbelde HVV de marge met een zondagsschot van afstand waarbij doelman Wijers kansloos werd gelaten.

Comeback blijft uit
Vlak voor rust dacht Indy Phillips de marge nog terug te brengen tot één met een uitstekend schot van grote afstand. Nadat de keeper van HVV ver uit zijn doel kwam, was de goalie net op tijd terug om met een knappe redding te voorkomen dat Phillips vanaf de middencirkel een weergaloos doelpunt maakte. Dichter bij een doelpunt kwam United in de tweede helft ondanks meer balbezit niet meer. Doelman Wijers onderscheidde zich na rust nog wel met een aantal redding, maar kon niet voorkomen dat de thuisploeg een kwartier voor tijd de eindstand op 3-0 bepaalde.

De laatste van 2023
Komende zondag sluit United, dat met vier punten nog altijd hekkensluiter is, de eerste seizoenshelft in eigen huis af. Directe concurrent Panningen, met acht punten de nummer twaalf op de ranglijst van veertien clubs, komt dan op bezoek op sportpark De Meulebèèk, waar om 14.00 uur wordt afgetrapt.

Alle uitslagen van zondag 3 december
HVV Helmond 1 - SV United 1: 3-0