SV United onderuit op bezoek bij SV Blerick

29 januari 2024 11:45

SV United is er zondagmiddag niet in geslaagd een resultaat te boeken tegen SV Blerick. Op bezoek bij de ploeg van voormalig United-speler Michal Kolodziejski kwam het niet verder dan een nederlaag: 3-1.

Na de knappe overwinning in eigen huis van een week eerder op koploper Stiphout Vooruit trof United zondag opnieuw een sterke tegenstander. SV Blerick begon als nummer vier van de ranglijst aan het duel met United en had op dat moment slechts vijf tegendoelpunten geïncasseerd dit seizoen. De ploeg van trainer Kevin Koolhof moest dus opnieuw boven zichzelf uitstijgen in de jacht op een resultaat, maar dat zat er deze keer niet in.

Matige eerste helft
In de 21ste minuut opende Blerick, dat in de eerste helft de bovenliggende partij was, de score. Na een aanval over de linkerkant van het veld kon de bal in de zestien worden binnengeschoten. Eén minuut daarvoor claimde United in de andere zestien nog een strafschop nadat Sven Lensen naar de grond ging, maar daar wilde de scheidsrechter niets van weten. Het bleef voor rust bij dat ene doelpunt en daar mocht United blij mee zijn. Mede dankzij een goede redding van doelman Rik Wijers bleef de schade in de eerste helft beperkt.

Tweede tegendoelpunt
United moest er in het tweede bedrijf een tandje bovenop doen om het Blerick serieus lastig te maken. Hoewel de bezoekers in de opbouw vaak rustig bleven en probeerden te voetballen, werden er voor rust namelijk nog geen grote kansen gecreëerd. Na de onderbreking was het opnieuw Blerick dat de eerste kansen kreeg. United kwam dankzij de lat en een goede ingreep op de doellijn van Tim Vissers al een keer goed weg voordat de thuisploeg de marge in de 53ste minuut verdubbelde toen de defensie niet stond op te letten. Uitgerekend Kolodziejski, nog altijd all-time clubtopscorer van United,  tikte een voorzet bij de tweede paal binnen.

Phillips benut strafschop
Ondanks die nieuwe tegenvaller knokte United zich na een uur spelen terug in de wedstrijd. Dit keer ging de bal wel op de stip voor de bezoekers nadat opnieuw Lensen naar de grond ging. Dit keer door een onbesuisde actie van de doelman, waarop de scheidsrechter alleen maar naar de stip kon wijzen. Indy Phillips benutte de strafschop vervolgens, maar die potentiële comeback werd door Blerick snel onschadelijk gemaakt. Eén minuut na dat doelpunt was de marge alweer twee dankzij een afstandsschot dat vanaf de rechterkant fraai in de verre hoek werd gekruld.

Nederlaag
In het restant van het duel jaagde United nog op de 3-2 en daarvoor kreeg het ook nog een aantal goede kansen. Onder meer via invaller Tuur Philipsen en Koen Peelen was de ploeg uit Meerlo en Wanssum gevaarlijk, maar een tweede United-treffer zat er niet meer in. En dus moest United genoegen nemen met een nederlaag. Volgende week gaat het in eigen huis weer op jacht naar een driepunter als hekkensluiter MVC'19 op bezoek komt op sportpark De Meulebèèk.