SV United doet goede zaken met ruime zege op Melderslo

26 februari 2024 18:15

SV United heeft zondagmiddag belangrijke punten gepakt tegen Melderlso. De ploeg van trainer Kevin Koolhof kwam al na één minuut op achterstand tegen de directe concurrent, maar draaide de wedstrijd vervolgens helemaal om dankzij doelpunten van Perry Phillips, Indy Phillips en Sven Lensen: 1-4.

In de strijd om handhaving in de derde klasse D stond er zondag op voorhand een belangrijke pot op het programma voor United, dat zich wilde revancheren na de nederlaag tegen hekkensluiter MVC'19 (0-1). Dat was in de openingsfase echter nog niet te zien, want al in de eerste minuut liet United zich op het kunstgras van Sportpark Ter Horst verrassen. Na een korte hoekschop kon de bal zomaar worden binnengeschoten in de zestien. United-doelman Rik Wijers zat er met zijn hand nog wel aan, maar kon een razendsnelle achterstand niet voorkomen.

Comeback dankzij familie Phillips
Ondanks de vroege achterstand nam United de controle snel over. De ploeg uit Meerlo en Wanssum werd bij de hand genomen door de broertjes Phillips. Vijf minuten na de openingstreffer probeerde Indy Phillips het al eens van grote afstand, waarbij de doelman van Melderslo een weergaloos doelpunt nog net kon voorkomen. De goalie was echter kansloos toen Perry Phillips na twintig minuten aanlegde van afstand. Het schot van de linksback werd van richting veranderd en viel zo binnen. Twee minuten later was het weer aan Indy Phillips en dit keer gaf hij de doelman van Melderslo geen kans. De spits draaide op de rand van de zestien op karaktiristieke wijze weg bij zijn directe tegenstander en schoot United vervolgens overtuigend op voorsprong met zijn tachtigste officiële doelpunt in het eerste elftal.

Lensen verdubbelt marge
In het restant van de eerste helft bleef de oudste van de twee broertjes Phillips de gevaarlijkste man aan United-zijde. Tot twee keer toe moest de doelman voorkomen dat hij de marge verdubbelde. Vlak voor rust stond Indy Phillips alsnog aan de basis van de 1-3 met een perfect aangesneden hoekschop. Lensen stond bij de tweede paal op de juiste positie om de bal vervolgens binnen te koppen, waardoor United met een uitstekende uitganspositie de kleedkamer opzocht.

Snelle beslissing
Na de onderbreking zette United al na drie minuten een grote stap richting de overwinning. Opnieuw was het Indy Phillips die zichzelf in de vijandelijke zestien wist vrij te draaien en met een prima schot zorgde voor een vroege beslissing. De goalgetter was zelfs nog een aantal keer dicht bij een derde doelpunt, maar een hattrick bleef uit. Aan de andere kant van het veld gaf United niet heel veel meer weg. Melderslo werd met een aantal kopballen en kansrijke situaties nog wel een paar keer gevaarlijk, maar doelman Wijers zorgde er met twee uitstekende reddingen voor dat er geen verandering meer kwam in de stand.

Kleine verschillen
Met de ruime overwinning op Melderslo doet United goede zaken op de ranglijst. De ploeg van Koolhof klimt naar de twaalfde positie en verkleint het gat met Melderslo (tiende) en SV Panningen (negende) tot één punt, terwijl het in punten gelijk staat met nummer elf Excellent. Die drie teams hebben echter nog wel één wedstrijd minder gespeeld, net als nummer dertien Hegelsom, dat één punt onder United staat. Hekkensluiter MVC'19 staat met net zo veel gespeelde wedstrijden als United nu twee punten onder de ploeg uit Meerlo en Wanssum.

Alle uitslagen van zondag 25 februari
SV Melderslo - SV United: 1-4