SV United pakt ook tegen Sparta'18 drie belangrijke punten

4 maart 2024 17:45

SV United heeft zondagmiddag voor de tweede wedstrijd op rij drie punten gepakt. Op sportpark De Meulebèèk boekte de ploeg van trainer Kevin Koolhof een zwaarbevochten zege op Sparta'18 dankzij doelpunten van Koen Peelen en Sven Lensen: 2-1.

Na de ruime overwinning op SV Melderslo (1-4) van een week eerder moest er op het Wanssumse kunstgras een vervolg worden gegeven aan die zege. Aangezien nummer vijf Sparta'18 op bezoek kwam wist United dat het geen makkelijke opgave zou worden om opnieuw te winnen en in de openingsfase stond de thuisploeg bij vlagen ook serieus onder druk van de bezoekers uit Sevenum. Naarmate de wedstrijd vorderde, kwam United steeds beter in de wedstrijd en ging het duel meer en meer gelijkop.

Met voorsprong de rust in
In de dertigste minuut leidde dat tot de eerste echte dreiging van United. Doelman Rik Wijers stond met een goede ingreep aan de basis van een aanval die eindigde bij Indy Phillips. De spits probeerde de bal vervolgens van grote afstand over de doelman van Sparta'18 te schieten, maar zag zijn inzet net over het doel vliegen. Daarmee bleef een weergaloze openingstreffer uit, maar vijf minuten voor rust kwam het doelpunt er alsnog voor United. Na een uitstekende aanval werd Koen Peelen de diepte in gestuurd met een perfecte pass van Bram Lookman, waarna de middenvelder de keeper omspeelde en de thuisploeg op voorsprong schoot.

Sparta'18 sterker uit kleedkamer
United ging zo met een voorsprong de rust in, maar kreeg direct na de onderbreking wel een serieuze Sevenumse strom over zich heen. Toen de tweede helft drie minuten onderweg was, hielp Sparta'18 een grote kopkans om zeep en tien minuten later moest Perry Phillips op de doellijn voorkomen dat de bezoekers uit een hoekschop alsnog langszij kwamen met een kopbal. United overleefde het eerste offensief van Sparta'18, maar incasseerde in de 78ste minuut alsnog de gelijkmaker. Nadat United de bal niet wegwerkte en onnodig balverlies leed in de eigen zestien werd doelman Wijers kansloos gelaten met een van richting veranderd schot.

Razendsnel antwoord
Gezien het spelbeeld en de gelijkmaker leek United voor een hels karwei te staan om alsnog drie punten in Wanssum te houden, maar twee minuten na de gelijkmaker zag het er alweer een stuk rooskleuriger uit voor de ploeg van Koolhof. Koen Peelen dook maar weer eens gevaarlijk op in de vijandelijke zestien en haalde vanuit kansrijke positie uit. De doelman van Sparta'18 kon een tweede doelpunt van Peelen nog voorkomen, maar in de rebound was Sven Lensen er als de kippen bij om United van dichtbij op voorsprong te schieten.

Spannende slotfase
Met nog tien minuten te spelen op de klok moest United die minimale voorsprong over de streep zien te trekken. De thuisploeg hield verdedigend goed stand en loerde met de snelheid van invallers Mike Linders en Tuur Philipsen op een succesvolle omschakeling. De beste kansen op een doelpunt waren zelfs voor United, dat via invaller Cas Lensen nog twee grote kansen kreeg op meer doelpunten. De 3-1 viel uiteindelijk niet meer, maar met een zwaarbevochten overwinning kon United wel opnieuw drie hele belangrijke punten bijschrijven.

United kan weer naar boven kijken
Door de driepunter tegen Sparta'18 doet United opnieuw uitstekende zaken op de ranglijst in de strijd om handhaving in de derde klasse C. De ploeg uit Meerlo en Wanssum klimt met zestien punten naar de elfde plaats en heeft bovendien zicht op nummer tien SV Panningen (zeventien punten), nummer negen ONDO (negentien punten) en nummer acht Excellent (negentien punten). Zondag 10 maart staat de lastige uitwedstrijd tegen koploper Bruheze op het programma voordat United achtereenvolgens directe concurrenten Excellent, ONDO en Hegelsom treft.

Alle uitslagen van zondag 3 maart
SV United 1 - Sparta'18 1: 2-1