SV United nipt onderuit op bezoek bij concurrent Hegelsom

8 april 2024 18:45

SV United heeft zondagmiddag genoegen moeten nemen met een nederlaag tegen Hegelsom. De ploeg van trainer Kevin Koolhof liep op bezoek bij de directe concurrent tegen duur puntverlies aan: 4-3.

United begon als nummer tien van de ranglijst aan het treffen met Hegelsom, dat op dat moment twee punten achter de ploeg uit Meerlo en Wanssum stond. In de strijd om (directe) handhaving in de derde klasse C kon United uitstekende zaken doen. Bij winst was United namelijk zelfs gestegen naar de negende plaats die goed is voor directe handhaving. Na de nederlaag tegen Hegelsom zakt de formatie van Koolhof naar de twaalfde plaats, maar het gat met nummer negen FCV-Venlo is slechts één punt.

Lastige middag
Op bezoek bij Hegelsom slaagde er United dus niet in om goede zaken te doen. In de eerste tien minuten kreeg het via Indy Phillips en Koen Peelen wel goede kansen, maar nadat die niet werden benut, kenden de bezoekers een lastige middag. Bij rust keek United dan ook tegen een 2-0 achterstand aan, net zoals in de laatste wedstrijd tegen ONDO. Toen kwam United in blessuretijd nog terug tot 2-2 en ook zondag was het nog dicht bij een comeback.

Doelpunten komen te laat
Indy Phillips bracht de spanning na een klein uur spelen terug in de wedstrijd, maar tien minuten later verdubbelde Hegelsom de marge alweer. In de 87ste minuut leek de thuisploeg de wedstrijd te beslissen door de 4-1 op het scorebord te zetten. United, dat daarvoor via invallers Cas Lensen en Rik van de Pasch nog gevaarlijk was, knokte zich in de allerlaatste minuten vanuit geslagen positie toch weer terug. Van de Pasch en Sven Lensen maakten er nog 4-3 van, maar een nieuwe comeback in extremis bleef deze keer uit.

Zondag 14 april staat de volgende kraker op het programma voor United, dat dan wél goede zaken hoopt te doen. De ploeg van Koolhof neemt het dan in Venlo op tegen nummer negen FCV-Venlo en treft dus opnieuw een directe concurrent in de strijd om lijfsbehoud.

Alle uitslagen van zondag 7 april
Hegelsom 1 - SV United 1: 4-3