SV United wint bij FCV-Venlo en stijgt weer op ranglijst

15 april 2024 17:30

SV United heeft zondagmiddag drie belangrijke punten gepakt op bezoek bij FCV-Venlo. De ploeg van trainer Kevin Koolhof herstelde zich na de nederlaag van vorige week en wist dankzij doelpunten van Joris Peelen, Koen Peelen en Sven Lensen te winnen: 1-3.

Een week geleden zakte United na een misstap tegen Hegelsom terug naar de twaalfde plaats in de derde klasse C, maar zondag kwam de formatie uit Meerlo en Wanssum weer sterk voor de dag. United speelde tegen FCV met meer energie en won veel duels, al slaagde het er in de eerste helft nog niet in om de kansen af te maken.

United slaat toe na rust
In het tweede bedrijf hadden de bezoekers het vizier wel op scherp staan, al was het niet United, maar FCV dat na een klein uur spelen op voorsprong kwam. Onder aanvoering van aanvoerder Joris Peelen trok United de stand binnen tien minuten weer recht, waarna het ook direct doorpakte. In de 72ste minuut volgde Koen Peelen het voorbeeld van zijn grote broer en zette hij United op voorsprong.

De tweede helft was United een stuk effectiever dan voor rust en dat leverde dus een voorsprong op. Die voorsprong kwam zeker niet nadat Lensen de wedstrijd definitief besliste niet meer in gevaar. De middenvelder zette in de 82ste minuut de derde United-treffer op het scorebord en bepaalde daarmee ook direct de eindstand op 1-3.

Ongekend spannend
Dankzij de drie punten die United meeneemt uit Venlo stijgt de ploeg van Koolhof twee posities op de ranglijst. Met een tiende plaats staat United boven de streep van degradatie, maar om ook de nacompetitie te ontlopen en zich rechtstreeks te handhaven moet er nog één plek gestegen worden. Het gat naar de veilige negende plaats op de ranglijst is slechts één punt, terwijl de achterstand op ONDO (achtste) en Excellent (zevende) respectievelijk twee en drie punten bedraagt. De voorsprong op FCV en Melderslo is nu één punt met nog vijf belangrijke wedstrijden te spelen. Zondag 21 april gaat United op bezoek bij DSV, de huidige nummer zes van de ranglijst.

Alle uitslagen van zondag 14 april
FCV-Venlo 1 - SV United 1: 1-3