SV United onnodig onderuit op bezoek bij DSV

22 april 2024 11:15

SV United heeft zondagmiddag verloren van DSV. Op bezoek bij de nummer zes van de ranglijst liep de ploeg van trainer Kevin Koolhof tegen een onnodige nederlaag aan: 3-1.

Na de overwinning van vorige week kon United zondag opnieuw goede zaken doen in de strijd om (directe handhaving). Bij een overwinning had de formatie uit Meerlo en Wanssum namelijk op een veilige achtste plek gestaan op de ranglijst. United kwam op bezoek bij DSV zeker in de eerste helft ook heel aardig voor de dag, maar slaagde er niet in om dat om te zetten in een resultaat.

De eerste minuten van de wedstrijd waren voor DSV, maar daarna deed United zeker niet onder voor de thuisploeg. De bezoekers voetbalden bij vlagen goed en combineerden zich verschillende keren makkelijk richting de vijandelijke zestien. In de laatste fase ontbrak het echter aan scherpte en de juiste keuzes. Via Indy Phillips en Koen Peelen werd United wel verschillende keren gevaarlijk, maar de verdiende voorsprong bleef uit.

DSV effectiever dan United
In het tweede bedrijf had United het wat lastiger, al gaf het eigenlijk niets weg aan DSV. De eerste echte kans na rust was dan ook voor United toen Sven Lensen oog in oog stond met de doelman van DSV. De goalie dreef de middenvelder goed naar de buitenkant en voorkwam met een uitstekende ingreep erger. Drie minuten na dat gevaarlijke moment van United lag de bal aan de andere kant van het veld in het netje. De thuisploeg profiteerde dankbaar van balverlies van United in de opbouw. Na een voorzet vanaf de rechterkant was het bij de tweede paal eenvoudig binnen tikken: 1-0. Ook na dat doelpunt gaf United eigenlijk niets weg aan DSV en dus leek minimaal een gelijkspel nog haalbaar voor de ploeg van Koolhof, die onder meer Cas Lensen, Simon ter Braak en Rik van de Pasch binnen de lijnen bracht om een gelijkmaker te forceren.

Rake vrije trap Phillips
Hoewel United verschillende keren dreigend was, bleven uitgespeelde kansen op de gelijkmaker uit, waarna DSV met een rake kopbal uit een voorzet de marge verdubbelde. Zo keek United met nog zo'n tien minuten te spelen tegen een 2-0 achterstand aan, maar op dat moment leek er nog extra energie vrij te komen bij de bezoekers. Dat resulteerde drie minuten na het tegendoelpunt in de aansluitingstreffer van Indy Phillips. De spits schoot uit een vrije trap koelbloedig en onberispelijk raak in de kruising.

Comeback blijft uit
Een comeback in de slotfase leek dus opnieuw mogelijk voor United, dat dit seizoen al meermaals in blessuretijd een gelijkspel of overwinning uit het vuur wist te slepen.  Dit keer zat een comeback er echter niet in, want twee minuten na de fraaie treffer van Phillips ging de bal aan de andere kant van het veld op de stip na een overtreding van United. Vanaf elf meter werd United-doelman Rik Wijers de verkeerde kant op gestuurd en bepaalde DSV de eindstand op 3-1.

Kleine verschillen
Na de nederlaag van zondag zakt United naar de elfde plaats op de ranglijst, maar het gat naar de veilige negende plaats blijft slechts twee punten. Zo blijft United dankzij de resultaten op de andere velden nog volop in de race om directe handhaving in de derde klasse. Door diezelfde resultaten van de concurrentie komen de ploegen die onder United staan op de ranglijst echter wel dichterbij. De voorsprong op FCV-Venlo, Melderslo en MVC'19 bedraagt respectievelijk één, twee en zes punten. Met nog vier wedstrijden op het programma blijft het dus onverminderd spannend in de derde klasse C.

De volgende wedstijd voor SV United staat op zondag 28 april op het programma. Dan is HVV Helmond, de huidige nummer vier van de competitie, de tegenstander op sportpark De Meulebèèk.

Alle uitslagen van zondag 21 april
DSV 1 - SV United 1: 3-1