Veerkrachtig SV United buigt achterstand om tegen RKDSO

1 april 2019 13:30

SV United heeft zondagmiddag een zege geboekt op bezoek bij RKDSO. Ondanks een achterstand won de ploeg van trainer Fenne Smits in Lomm met 1-3.

Voorafgaand aan het duel werd er een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan SV United-erelid Pieter Reijnders, die afgelopen week op 91-jarige leeftijd overleed.

De bezoekers uit Meerlo en Wanssum begonnen ietwat weifelend aan de wedstrijd en kwamen na twintig minuten op achterstand. Uit een makkelijk gegeven vrije trap opende RKDSO de score door de bal op fraaie wijze voorbij de kansloze doelman Bas Rademacher te schieten.

Snelle comeback
Na die openingstreffer nam United de wedstrijd over en dat werd ook snel in de score uitgedrukt. Koen Peelen, één van de uitblinkers bij United, schoot in de 35ste minuut een afvallende bal met volle overtuiging binnen.

Twee minuten later zorgde Indy Phillips voor de voorsprong na een prima voorzet van de eveneens goed spelende Willem Peters: 1-2. Die voorsprong zorgde ervoor dat United vrijer en in een hoger tempo ging spelen, waardoor RKDSO er niet meer aan te pas kwam.

Kort na de onderbreking leek Indy Phillips zijn tweede treffer van de middag te maken, maar de paal voorkwam dat de spits van United met een fraaie lob over de doelman de score uitbreidde.

Na ongeveer een uur spelen zorgde Michal Kolodziejski wel voor de derde United-treffer. De Pool ontdeed zich van zijn tegenstander, schoot door de benen van de doelman raak en leek de wedstrijd daarmee te beslissen.

Paal voorkomt meer treffers
Een vierde United-treffer hing daarna in de lucht, maar het houtwerk bleek de grootste sta-in-de-weg voor de bezoekers. Kolodziejski trof met een harde vrije trap via de doelman de paal, terwijl Phillips na een uitstekende aanval voor de tweede keer de paal raakte.

Aan de andere kant van het veld schoot RKDSO nog op de lat, waarna de paal tot twee keer toe voorkwam dat ook Bram van de Ven zijn doelpunt mee kon pikken na een prima pass van Kolodziejski. Het laatste wapenfeit van de wedstrijd kwam van Indy Phillips, maar hij mikte in kansrijke positie naast het doel.

Ondanks de vele gemiste kansen op meer treffers, kwam de zege nooit echt in gevaar en boekte United een verdiende overwinning.

Alle uitslagen van zondag 31 maart
RKDSO 1 – SV United 1: 1-3