SV United neemt punt mee uit Grashoek na zinderende slotfase

12 april 2019 12:00

SV United heeft donderdagavond gelijkgespeeld in de topper tegen SV Grashoek. Na een achterstand knokte United zich knap op voorsprong, maar in blessuretijd kwam de thuisploeg nog langszij: 2-2.

De ploeg van trainer Fenne Smits begon met 44 punten als nummer twee van de ranglijst aan het duel met Grashoek, dat vier punten minder heeft met twee wedstrijden minder gespeeld.

Ook op het veld hielden de twee ploegen elkaar aardig in evenwicht. United begon scherp en fel aan de wedstrijd en wilde Grashoek onder druk zetten. Dat lukte in de eerste fase van de wedstrijd heel aardig en leidde ook tot de eerste kans voor Michal Kolodziejski. De Poolse buitenspeler was eerder bij de bal dan de doelman van Grashoek en tikte het leer over de goalie, maar die inzet mistte de juiste richting.

Grashoek kwam langzaam maar zeker beter in de wedstrijd en kwam in de 34ste minuut op voorsprong. Na een aanval over de rechterflank werd de bal teruggelegd, waarna de thuisploeg met een van richting veranderd schot ietwat fortuinlijk op voorsprong kwam. Die tegentreffer betekende voor United de tweede flinke tegenvaller, nadat spits Indy Phillips al vroeg in de wedstrijd uitviel met een liesblessure.

Spannend tweede bedrijf
In de tweede helft pakte United de draad weer op en was het veelal de bovenliggende partij. Grote kansen bleven echter lange tijd uit. Elke keer als de bezoekers in de buurt van het vijandelijke doel kwamen, was de laatste pass niet goed of viel de bal net verkeerd.

Een kwartier voor tijd was United wel heel dicht bij de verdiende gelijkmaker. Michal Kolodziejski liet de doelman kansloos met een harde vrije trap, maar de paal voorkwam een treffer van de Pool. Even later hield doelman Bas Rademacher zijn ploeg aan de andere kant van het veld knap op de been met een cruciale redding.

Spectaculaire ontknoping
Die ingreep bleek vier minuten later van grote waarde toen Rik van de Pasch United op gelijke hoogte bracht. De voor Phillips ingevallen aanvaller bleef oog in oog met de doelman rustig en schoof de gelijkmaker beheerst in de verre hoek.

In de 90ste minuut bracht Van de Pasch de bezoekers in extase door een perfect aangesneden vrije trap van Kevin Koolhof binnen te koppen. De invaller leek United daarmee een belangrijke overwinning te bezorgen, maar in de blessuretijd kopte Grashoek uit een hoekschop de gelijkmaker nog tegen de touwen: 2-2.

Dankzij het gelijkspel mag United zich voor even koploper noemen. Het verschil met nummer drie Grashoek blijft vier punten, terwijl vvVOS de nummer twee is met één punt minder en drie wedstrijden minder gespeeld. In theorie kan ook nummer vier S.V. Lottum met drie wedstrijden tegoed en acht punten minder United nog passeren.

Maandag 22 april ontvangt SV United op Sportpark de Meulebèèk S.V.Lottum, nadat het zondag op bezoek gaat bij middenmoter VCH.