SV United pakt belangrijke punten tegen S.V. Lottum

23 april 2019 11:45

SV United heeft maandagmiddag uitstekende zaken gedaan door S.V. Lottum te verslaan. Op Sportpark De Meulebèèk pakte United drie belangrijke punten tegen de concurrent uit Lottum: 3-1.

Daarmee boekte United niet alleen een belangrijke, maar ook een knappe overwinning. Tegen een lastige tegenstander moest de nummer twee van de ranglijst het namelijk stellen zonder de twee topscorers Indy Phillips en Michal Kolodziejski. Toch leek United op eigen bodem al in de tweede minuut op voorsprong te komen nadat Bram van de Ven met een prima pass werd weggestuurd door Bram Lookman. Van de Ven wist de bal vervolgens in het doel te krijgen, maar werd terugfloten wegens buitenspel.

Lastige wedstrijd
Na die afgekeurde treffer had United het lastig met de bezoekers uit Lotttum, die met name uit corners erg gevaarlijk waren. Vlak voor rust mocht United van geluk spreken dat het niet op achterstand kwam nadat de bal na een hoekschop bleef hangen voor het doel. Met het betere kunst- en vliegwerk zorgden de paal, doelman Bas Rademacher en Stijn Hendrix ervoor dat er geen doelpunt viel in de eerste helft.

Kort daarvoor kreeg Rik van de Pasch de allergrootste kans van het eerste bedrijf. De United-spits draaide prima weg bij zijn tegenstander, maar raakte de bal daarna volledig verkeerd en schoot oog in oog met de doelman ver naast.

In de tweede helft had United het nog steeds lastig met Lottum, dat tot twee keer toe dicht bij een doelpunt was. Bas Rademacher hield zijn ploeg echter op de been, waarna ook de paal nog een keer redding bracht voor de thuisploeg.

Doelpuntenregen
De ploeg van trainer Fenne Smits werd over het dode punt geholpen door Kevin Koolhof. De centrale verdediger opende de score vanaf elf meter na een overtreding op Bram van de Ven, die het veld met een gebroken sleutelbeen moest verlaten.

Tom Theeuwen kwam als zijn vervanger in het veld en maakte daarmee zijn rentree in het eerste elftal. De routinier speelde op 7 mei 2017 eigenlijk zijn laatste wedstrijd voor SV United 1, maar voegde zich maandag op verzoek van trainer Smits bij de selectie. Vier minuten nadat hij inviel, was Theeuwen direct belangrijk door de bal met een afgemeten voorzet perfect klaar te leggen voor Rik van de Pasch, die bij de tweede paal kon binnentikken en de marge verdubbelde.

Kort daarna kwam United zelfs voor de derde keer tot scoren nadat Stijn Hendrix de bal in de zestien voor zijn voeten kreeg. De centrale verdediger had wat tijd nodig om de bal voor zijn linkerbeen te leggen, maar schoot het leer vervolgens wel rustig in het vijandelijke doel: 3-0.

Geflatteerde zege
Vlak voor het einde van de wedstrijd deed Lottum nog wat terug door doelman Rademacher met een zuiver afstandsschot kansloos te laten. De overwinning kwam echter niet meer in gevaar voor United, dat zo een ietwat geflatteerde zege boekte.

United blijft de nummer twee van de ranglijst en heeft het net als vvVOS 51 punten. De koploper uit Venlo heeft wel één wedstrijd minder gespeeld. Ook SV Grashoek heeft nog een wedstrijd tegoed en staat één punt onder SV United, dat S.V. Lottum na de overwinning voorlopig achter zich laat.

Met zestien punten uit zes wedstrijden is United bovendien koploper in de derde periode en blijft het dus volop in de race voor nacompetitie en eventuele promotie naar de vierde klasse.