SV United profiteert tegen RKSVN optimaal van nederlaag vvVOS

6 mei 2019 11:45

SV United heeft zondag uitstekende zaken gedaan in de strijd om het kampioenschap. Terwijl titelconcurrent vvVOS punten verspeelde, boekte United op bezoek bij RKSVN een makkelijke overwinning: 0-4.

De ploeg van trainer Fenne Smits werd in Neer snel in het zadel geholpen door RKSVN, dat na tien minuten al met een man minder verder moest na twee gele kaarten voor praten tegen de scheidsrechter.

Dat maakte de wedstrijd een stuk makkelijker voor United, al hadden de bezoekers ook voor die rode kaart al de nodige kansen gecreëerd. Nadat Bram Lookman in kansrijke positie naast het doel schoot, zag Mike Linders een goed schot door de keeper uit de kruising gehaald worden. Even later redde de doelman van RKSVN ook op een hard schot van Michal Kolodziejski.

Verdiende voorsprong
Na de rode kaart was United een tijdje minder gevaarlijk, maar via Linders was het toch weer dicht bij een treffer. Na een afgemeten crossbal van Kevin Koolhof trof Linders de buitenkant van paal. United had logischerwijs het overwicht en dat werd in de 30ste minuut ook in de score uitgedrukt. Rik van de Pasch torende hoog boven iedereen uit na een voorzet van Linders, en kopte de bal eenvoudig over de uitgekomen keeper in het doel: 0-1.

Vlak voor de onderbreking werd een corner doorgekopt waarna Jelle Kleeven van dichtbij de 0-2 binnentikte. Kort daarvoor leek Mike Linders al de tweede United-treffer te maken, maar de vervanger van de geblesseerde Bram van de Ven stuitte opnieuw op de doelman en verzuimde daarmee een goede wedstrijd te bekronen met een doelpunt.

Fraaie treffers
In het tweede bedrijf was het wederom eenrichtingsverkeer richting het doel van RKSVN. United miste echter de scherpte om echt door te drukken en van de grote ruimtes te profiteren. De bezoekers kwamen aanvankelijk niet verder dan een aantal afstandsschoten totdat aanvoerder Willem Peters voor het hoogtepunt van de middag zorgde. De opgekomen rechtsback kapte vanaf de flank naar binnen en stiftte de bal vervolgens zeer fraai over de doelman heen.

Twintig minuten voor het einde van de wedstrijd maakte Indy Phillips zijn rentree nadat hij in het duel met Grashoek een liesblessure opliep. De goalgetter van United bekroonde zijn terugkeer met een knap doelpunt uit een moeilijke hoek na een solo vanaf het middenveld. Daarmee bepaalde Phillips tien minuten voor tijd de eindstand op 0-4.

Belangrijke zege
Met de eenvoudige overwinning op RKSVN profiteert United, dat koploper is in de derde periode, optimaal van het puntverlies van vvVOS. De concurrent verloor in een Venloos onderonsje met 3-1 op bezoek bij Kwiek, waardoor United in punten gelijk staat met VOS, dat op doelsaldo nog slechts één doelpunt voorsprong heeft.

Hoewel United een eventuele titel niet meer in eigen hand heeft, doet het nog wel volop mee om het kampioenschap. De achterstand op koploper SV Grashoek bedraagt twee punten met nog drie wedstrijden te spelen. Terwijl United nog speelt tegen Kronenberg (uit), Kwiek Venlo (thuis) en Resia (uit), nemen SV Grashoek en vvVOS het op zondag 19 mei nog tegen elkaar op.

Eerste nederlaag SV United 2
Het tweede elftal van United kende zondag een minder succesvolle middag. De ploeg van trainer Sjek Wilmsen liep in eigen huis tegen het eerste puntverlies van het seizoen aan. Ondanks een 0-3 nederlaag tegen Meterik 2 blijft SV United 2 koploper met evenveel punten als achtervolger Sparta’18 3, dat wel al een wedstrijd meer heeft gespeeld.

Alle uitslagen van zondag 5 mei
RKSVN 1 – SV United 1: 0-4