SV United verzekerd van nacompetitie dankzij monsterzege

13 mei 2019 10:45

SV United heeft zich zondag verzekerd van nacompetitie voor promotie naar de vierde klasse. Mede dankzij hattricks van Indy Phillips, Rik van de Pasch en Michal Kolodziejski werd er flink aan het doelsaldo gewerkt op bezoek bij hekkensluiter Kronenberg: 0-13.

Na de monsterzege blijft United koploper in de derde periode, maar is het nog niet zeker van een periodetitel. Met nog twee wedstrijden te gaan kan de ploeg van trainer Fenne Smits niet meer lager eindigen dan de derde plaats, waardoor het sowieso nacompetitie gaat spelen.

Voor het duel met Kronenberg stond United op de derde plaats op de ranglijst met een minimaal verschil in doelsaldo ten opzichte van vvVOS. United wist dus dan niet alleen de drie punten, maar ook een grote uitslag nodig was om VOS te passeren op de ranglijst.

Snelle voorsprong
Hoewel Kronenberg met een vrije trap over het doel van Bas Rademacher als eerste gevaarlijk werd, bezorgde Indy Phillips de bezoekers een snelle voorsprong. De spits, die na zijn blessure terugkeerde in de basis, opende de score op aangeven van Kevin Koolhof.

Vervolgens voorkwam doelman Rademacher tot twee keer toe dat Kronenberg op gelijke hoogte kwam, waarna United pas echt op stoom kwam. Na een halfuur spelen scoorde Rik van de Pasch uit een snel genomen vrije trap van Koen Peelen.  Van de Pasch tekende daarna met een stiftje over de keeper ook voor de 0-3.

Ruime marge
Voor de onderbreking liep United nog uit naar een comfortabele voorsprong via uitblinker Kevin Koolhof, die afrondde na een combinatie met Michal Kolodziejski. Op aangeven van Bram Lookman tilde Kolodziejski de marge naar vijf, voordat Koolhof de ruststand vanaf elf meter bepaalde: 0-6.

In het tweede bedrijf gingen de bezoekers vrolijk verder met doelpunten maken, onder aanvoering van Indy Phillips, die twee minuten na de onderbreking vanaf ruim dertig meter raak schoot. Drie minuten later verzorgde de spits van United de assist op de 0-8 van Kolodziejski.

Aanvallers op schot
Kronenberg trof in de tweede helft nog wel de paal, maar was verder niet in staat om partij te bieden tegen United, dat via Phillips, Van de Pasch en Kolodziejski uitliep naar 0-11. De drie aanvallers maakten daarmee allemaal een hattrick.

Nadat ook Bram Lookman het net wist te vinden, was het slotakkoord voor invaller Sven Lensen. De jonge middenvelder kopte uit een corner zijn eerste doelpunt voor het eerste elftal binnen, en zette daarmee ook de eindstand op het scorebord: 0-13.

Tweede plaats
Met de dertien treffers tegen Kronenberg klimt United op doelsaldo over vvVOS naar de tweede plaats op de ranglijst. De achterstand op koploper SV Grashoek bedraagt twee punten met nog twee wedstrijden te spelen. Op zondag 19 mei zou United de koppositie over kunnen nemen, maar dan moet het in eigen huis drie punten pakken tegen Kwiek Venlo terwijl vvVOS moet winnen op bezoek bij Grashoek.

Alle uitslagen van zondag 12 mei:
SV Kronenberg 1 – SV United 1: 0-13
Blerick 3 – SV United 2: 2-4