SV United begint competitie met zege op Stormvogels'28

23 september 2019 16:15

SV United is zondagmiddag met een overwinning begonnen aan de competitie. De promovendus won in eigen huis met 4-2 van Stormvogels’28 dankzij doelpunten van Indy Phillips en Michal Kolodziejski.

Op sportpark De Meulebèèk schoot United uit de startblokken en kwam het al in de vierde minuut op voorsprong. Michal Kolodziejski bediende Indy Phillips met een goede voorzet en de spits bleef oog in oog met de doelman van Stormvogels uiterst rustig.

Drie minuten na de openingstreffer verscheen Phillips opnieuw alleen voor de keeper, maar de lat voorkwam een tweede doelpunt. Die tweede treffer viel in de 22ste minuut alsnog, nadat Michal Kolodziejski aan mocht leggen voor een vrije trap. Het schot in de verre hoek van de Poolse buitenspeler was de doelman te machtig: 2-0.

Stormvogels komt terug
Na een goed eerste halfuur van United knokte Stormvogels zich terug in de wedstrijd. In de 36ste minuut kwamen de bezoekers op 2-1 via een slim en fraai puntertje in de kruising en nog geen vijf minuten later stond ook de 2-2 op het scorebord. Een strakke voorzet vanaf de rechterkant werd bij de eerste paal binnengetikt.

Met die stand zochten de ploegen de kleedkamer op, al kreeg United voor de onderbreking via Tuur Philipsen en Kolodziejski nog wel grote kansen op de 3-2.

Sterke fase United
In de tweede helft begon United opnieuw voortvarend. Stijn Hendrix stuurde Mike Linders weg met een goede lange bal, waarna de snelle buitenspeler de bal voorgaf op Phillips, die zijn tweede treffer van de dag eenvoudig kon binnenschieten.

Kort daarna waren de rollen omgedraaid en werd Linders met een perfecte voorzet bediend door Phillips. Linders leek de vierde United-treffer binnen te tikken, maar werd met een fantastische redding voorkomen door de keeper.

Scheidsrechter kan niet verder
Na 65 minuten stond het vervolg van het duel op losse schroeven, aangezien de scheidsrechter niet in staat was om verder te fluiten. Met goedkeuring van de arbiter en beide teams werd de wedstrijd uitgespeeld onder leiding van Bjorn Poels, die bevoegd is om op vierde klasse-niveau te fluiten.

Stormvogels dringt aan
In het restant van de wedstrijd werd United teruggedrongen door Stormvogels, dat op jacht ging naar een gelijkmaker en daar een aantal keer dichtbij was. Doelman Bas Rademacher hield zijn ploeg echter op de been met een aantal cruciale reddingen.

Vijf minuten voor tijd werd Rademacher toch voor de derde keer gepasseerd, maar omdat de bal al over de achterlijn was geweest volgens de grensrechter werd die treffer afgekeurd. Terwijl Stormvogels protesteerde, zette Rademacher met een snelle doeltrap de beslissende counter in, waaruit Kolodziejski de zege voor United veiligstelde met zijn tweede doelpunt van de middag.

Overige teams
Ook SV United 2 wist in eigen huis met een overwinning aan de competitie te beginnen. Rik van de Pasch tekende voor de winnende treffer. Terwijl SV United 3 onderuit ging bij FCV Venlo 5, wisten ook SV United 4 en SV United 5 een overwinning te boeken.

Alle uitslagen van zondag 22 september
SV United 1 – Stormvogels’28 1: 4-2.
SV United 2 – VCH 2: 2-1.
FCV Venlo 5 – SV United 3: 2-1.
Hegelsom 3 – SV United 4: 1-5.
SV United 5 – HRC’27 3: 2-1.