SV United komt op bezoek bij SVEB niet verder dan gelijkspel

30 september 2019 14:30

Het is SV United zondagmiddag niet gelukt om ook de tweede wedstrijd van de competitie te winnen. Na de overwinning op Stormvogels’28 (4-2) moest de ploeg van trainer Fenne Smits op bezoek bij SVEB genoegen nemen met een punt: 1-1.

United kende een lastige middag in Broekhuizenvorst, vooral omdat het zelf matig voor de dag kwam. Toch creëerde de bezoekers over de hele wedstrijd genoeg goede kansen. Het eerste gevaar kwam van Indy Phillips, die naast kopte nadat hij al eens van afstand naast schoot.

Pas in de laatste vijf minuten voor rust kreeg United echt uitgespeelde kansen. Phillips omspeelde de keeper, maar op de doellijn voorkwam een SVEB-verdediger dat de spits tot scoren kwam. Nadat Michal Kolodziejski na een goede actie op de doelman stuitte, kreeg Bram Lookman de grootste kans van het eerste bedrijf. Ook deze grote kans werd echter door de keeper onschadelijk gemaakt waardoor er in de eerste helft geen doelpunten vielen.

Kolodziejski zet United op voorsprong
Na de onderbreking leek United wat beter in de wedstrijd te komen en dat resulteerde na tien minuten ook in een voorsprong. Michal Kolodziejski kapte vanaf de linkerflank naar binnen en punterde United oog in oog met de doelman op voorsprong.

SVEB werd na die treffer langzaam maar zeker ook gevaarlijker. Nadat een afstandsschot nog over het doel van Bas Rademacher vloog, kwam de thuisploeg een kwartier voor tijd op gelijke hoogte met een kopbal uit een goede aanval over de rechterkant.

Grote kansen op meer
Vervolgens ging het spel op en neer en kregen beide teams grote kansen op de winnende treffer. Namens United was rechtsback Willem Peters dichtbij voordat Mike Linders in extremis de allergrootste kans kreeg. De invaller dook op voor de doelman en leek United de overwinning te gaan bezorgen, maar mikte de bal naast het doel waardoor United slechts één punt meenam uit Broekhuizenvorst.

Overige teams
SV United 2 wist zondag wel te winnen op bezoek bij SV Leunen 2 door een doelpunt van Aron Kleeven. SV United 3 en SV United VR1 kwamen niet verder dan een gelijkspel terwijl SV United 4 hard onderuit ging.

Alle uitslagen van zondag 29 september
SVEB – SV United: 1-1.
SV Leunen 2 – SV United 2: 0-1.
SV United 3 – S.V. Oostrum 3: 3-3.
SV United 4 – SV Venray 8: 0-7.
SV United VR 1 – ZSV VR2: 2-2.