SV United op karakter voorbij E.W.C.'46

14 oktober 2019 11:00

SV United heeft zondagmiddag een knappe zege geboekt op bezoek bij E.W.C.’46. De ploeg uit Meerlo en Wanssum kende een lastige middag in Well, maar trok dankzij doelpunten van Indy Phillips, Koen Peelen en Rik van de Pasch toch aan het langste eind: 1-3.

Op sportpark Oude Linde begonnen de mannen van trainer Fenne Smits voortvarend aan het duel met twee razendsnelle doelpunten. In de derde minuut controleerde Indy Phillips een voorzet van Michal Kolodziejski om de bal vervolgens vanuit een lastige hoek binnen te schieten. Binnen tien minuten stond ook de 0-2 al op het scorebord na een goede aanval van United. Linksback Dirk Deenen stoomde op en leidde met een perfecte voorzet de tweede treffer in, die op naam kwam van Koen Peelen.

Lastige middag
Na die twee snelle doelpunten had United het erg lastig met E.W.C.’46, dat in de zeventiende minuut terug kwam tot 1-2. United-doelman Bas Rademacher zorgde er in het restant van de eerste helft voor dat de thuisploeg niet op gelijke hoogte kwam.

Ook in het tweede bedrijf had United het lastig en werd het veelal teruggedrongen door E.W.C.’46. In het eerste kwartier na de onderbreking kreeg de ploeg uit Well verschillende goede kansen op een gelijkmaker, die op dat moment in de lucht leek te hangen.

Pas later in de tweede helft wist United ook weer gevaar te stichten via Bram Lookman en Michal Kolodziejski, die allebei op de doelman stuitte. Een kwartier voor tijd profiteerde de bezoekers wel optimaal van de gemiste kansen van E.W.C.’46 door zelf de 1-3 te maken. Indy Phillips zette goed door aan de zijkant en bracht de bal vanaf de achterlijn voor, waarna Rik van de Pasch als een echte spits de belangrijke derde treffer binnenkopte.

Slotoffensief
In de laatste fase van de wedstrijd bleef E.W.C.’46 jagen op een comeback en wist het ook genoeg grote kansen te creëren. Met het betere kunst- en vliegwerk en hulp van de paal wist United het slotoffensief echter te overleven. Willem Peters was met een kopbal richting het eigen doel nog het dichtst bij de 2-3 voor de thuisploeg, maar doelman Rademacher voorkwam met een absolute wereldredding dat de aanvoerder de bal in eigen doel werkte.

Dankzij de overwinning in Well staat SV United momenteel op de tweede plaats in de 4e klasse G met tien punten uit vier wedstrijden. De promovendus staat daarmee in punten gelijk met koploper V.V. Heijen, dat op doelsaldo de ranglijst aanvoert. Volgende week ontvangt United in eigen huis Montagnards.

Overige teams
Naast het eerste elftal wist ook SV United 2 zondag drie punten te pakken. De ploeg van trainer Sjek Wilmsen had op sportpark de Meulebèèk weinig moeite met SSS’18 3. Ook SV United 3, dat flink uithaalde tegen SV Leunen 4, en SV United 4 boekten een overwinning. SV United 5 moest genoegen nemen met een nipte nederlaag.

Alle uitslagen van zondag 13 oktober
E.W.C.’46 – SV United: 1-3.
SV United 2 – SSS’18 3: 4-0.
SV United 3 – SV Leunen 4: 12-0.
SV United 4 – America 4: 3-0.
DSV 6 – SV United 5: 2-1.