SV United blijft ongeslagen na overwinning op Montagnards

21 oktober 2019 13:30

SV United heeft zondagmiddag opnieuw een overwinning geboekt in de 4e klasse G. De promovendus schudde laagvlieger Montagnards in de tweede helft van zich af en blijft daarmee ongeslagen: 4-1.

Net als vorige week op bezoek bij E.W.C.’46 (1-3 winst) kwam SV United al vroeg in de wedstrijd op voorsprong. Centrale verdediger Stijn Hendrix tikte de thuisploeg bij de tweede paal al na zeven minuten op voorsprong uit een afgemeten vrije trap van Indy Phillips.

Diezelfde Phillips verscheen tien minuten later alleen voor de keeper na een sterke actie, maar zag hoe de goalie de 2-0 voorkwam. Uit de daarop volgende corner liet Hendrix het na om zijn tweede treffer van de middag binnen te koppen.

Pas later in de eerste helft wist Montagnards een echt grote kans te creëren, maar doelman Bas Rademacher, die de eerste wedstijden van de competitie in bloedvorm verkeert, voorkwam met een knappe redding de gelijkmaker. De goalie was direct daarna echter kansloos toen de bezoekers uit een hoekschop van dichtbij gelijkmaakten: 1-1.

United pakt zege in tweede helft
Met die stand zochten de teams ook de kleedkamer op, al zorgde Phillips ervoor dat er direct na de onderbreking al verandering kwam in de score. De spits liet de doelman van Montagnards kansloos met een fraaie stift en zette United zo weer op voorsprong.

Nadat Michal Kolodziejski met een hard schot op de keeper stuitte, moest ook Rademacher aan de andere kant van het veld weer in actie komen. De doelman hield zijn ploeg op de been met een goede reflex op een hakbal van de boomlange spits van Montagnards. Een aantal minuten daarna werd de marge verdubbeld door Phillips, die vanuit een moeilijke hoek zijn tweede treffer van de middag binnenschoot.

Het slotakkoord was voor Michal Kolodziejski, die aan mocht leggen vanaf elf meter. De Pool zag zijn strafschop gestopt worden door de keeper, maar had geluk dat de bal weer voor zijn voeten terecht kwam, waarna hij alsnog kon scoren en de eindstand bepaalde op 4-1.

Ongeslagen
Dankzij de overwinning blijft SV United nog altijd ongeslagen en heeft het slechts twee verliespunten na vijf wedstrijden. Daarmee staat de ploeg van trainer Fenne Smits op de tweede plaats op de ranglijst met evenveel punten als koploper V.V. Heijen. Zondag 27 oktober staat de derby tegen BVV’27 op het programma. De huidige nummer tien van de ranglijst komt dan op bezoek op sportpark De Meulebèèk.

Overige wedstrijden
SV United VR1 speelde afgelopen zondag al diezelfde derby op bezoek bij BVV’27 VR1, waarin het niet verder kwam dan een gelijkspel. Het tweede elftal van SV United verloor voor de beker in eigen huis van Rood Wit’62 3, terwijl ook SV United 5 onderuit ging. Ook voor SV United 3 stond er een bekerwedstrijd op het programma, die met ruime cijfers werd gewonnen.

Alle uitslagen van zondag 20 oktober
SV United 1 – Montagnards 1: 4-1.
SV United 2 – Rood Wit’62 3: 1-4.
Venhorst 3 – SV United 3: 1-5.
Sambeek 3 – SV United 5: 5-0.
BVV’27 VR1 – SV United VR1: 3-3.