SV United boekt overtuigende zege in derby tegen BVV'27

28 oktober 2019 11:15

SV United heeft zondagmiddag de derby tegen BVV’27 op overtuigende wijze gewonnen. Op sportpark De Meulebèèk bezorgden Indy Phillips en Bram Lookman de thuisploeg een ruime overwinning: 3-0.

De altijd beladen derby kwam zondag wat langzaam op gang. Pas na vijfentwintig minuten werd de eerste echte uitgespeelde kans genoteerd, toen Indy Phillips op de doelman van BVV’27 stuitte. Een paar minuten later kreeg de spits van United een nog grotere kans, maar hij kreeg de bal een op een niet voorbij de keeper.

United op voorsprong
Terwijl BVV’27 met enige regelmaat ook gevaarlijk voor het doel van United verscheen, was het de thuisploeg dat na ruim een halfuur op voorsprong kwam. Michal Kolodziejski werd in het strafschopgebied onderuit gehaald, waarna de bal op de stip ging. De Poolse buitenspeler mistte zijn laatste twee penalty’s in eerste instantie en gunde de bal daarom dit keer aan Phillips, die de score vanaf elf meter opende: 1-0.

Sterke tweede helft
Ondanks een aantal kansrijke momenten van BVV’27 en SV United was dat ook de ruststand in Wanssum, maar zoals vaker dit seizoen kwam de ploeg van trainer Fenne Smits goed uit de kleedkamer. Phillips schoot eerst nog voorlangs, maar in de 57ste minuut was het van dichtbij wel raak na een goede combinatie met Kolodziejski.

In het restant van de wedstrijd kwam United niet of nauwelijks meer in de problemen en kreeg het zelf nog de nodige kansen op een derde treffer. Kolodziejski, Rik van de Pasch en Bram Lookman mistte echter de scherpte in de afronding. Tien minuten voor tijd was het wel raak voor Lookman, die de eindstand op het scorebord zette.

Na de zege in de derby tegen BVV’27 staat SV United nog altijd op de tweede plaats op de ranglijst. Volgende week wacht United opnieuw een mooi affiche als het op bezoek gaat bij koploper V.V. Heijen, dat momenteel evenveel punten heeft.

Overige wedstrijden
Naast het eerste elftal leverde ook SV United VR1 een knappe prestatie. De dames bezorgden koploper Excellent VR1 het eerste puntverlies van het seizoen met een gelijkspel. Voor SV United 2 en SV United 4 was het een minder goede zondag. Allebei de teams liepen tegen een nederlaag aan, in tegenstelling tot SV United 3, dat wel wist te winnen.

Alle uitslagen van zondag 27 oktober
SV United 1 – BVV’27 1: 3-0.
VVV’03 3 – SV United 2: 2-1.
Meterik 3 – SV United 3: 0-2.
S.V. Oostrum 4 – SV United 4: 9-0.
SV United VR1 – Excellent VR1: 1-1.