Fenne Smits en SV United langer met elkaar door

22 november 2019 12:00

Fenne Smits staat ook volgend seizoen voor de groep bij SV United. De trainer en club hebben de samenwerking verlengd met één jaar, met een optie voor nog een extra seizoen. Daarmee staat de 28-jarige Smits in ieder geval tot medio 2021 onder contract op sportpark De Meulebèèk.

De oefenmeester begon in 2017 bij SV United aan zijn eerste klus als hoofdtrainer in het seniorenvoetbal en wist direct een periodetitel te pakken. Nadat United promotie misliep in een tweeluik met Neerkandia, loodste Smits zijn ploeg vorig seizoen naar het kampioenschap in de vijfde klasse terwijl ook het tweede elftal kampioen werd.

Gezien de successen onder Smits is SV United blij dat de trainer in ieder geval ook volgend seizoen actief is in Wanssum. “We gaan graag met Fenne verder omdat de chemie tussen hem, de spelersgroep en de rest van de club heel erg goed is. Bovendien zijn de prestaties ook nog eens erg goed. Dat is alles wat je van een trainer kunt verwachten”, aldus voorzitter Herman Rutten.

Dit bericht bekijken op Instagram

✍️ This story isn’t over yet... #ExtendingSmits

Een bericht gedeeld door SV United (@svunited) op

Tevreden Smits
“Het is een feest om onderdeel te mogen zijn van deze mooie club. De samenwerking is altijd al heel prettig geweest op alle niveaus”, vertelt Smits, die met een goed gevoel terugkijkt op zijn eerste twee seizoenen. “Na twee mooie jaren met als hoogtepunt de twee kampioenschappen van vorig seizoen, zijn we als selectie naar een hoger niveau gegroeid en dat willen we verder gaan uitbouwen.”

Dit seizoen presteert SV United boven verwachting in de vierde klasse G. De ploeg van trainer Smits pakte als promovendus de eerste periodetitel en voert na acht speelrondes ongeslagen de ranglijst aan. Smits ziet dan ook nog genoeg perspectief om langer bij United te blijven. “Ik heb alle vertrouwen in deze selectie, die zowel op als naast het veld naar elkaar is toegegroeid. Dat is echt mooi om te zien.”

Voorzitter Herman Rutten en Fenne Smits schudden elkaar de hand na de contractondertekening.