Koploper SV United boekt ruime zege op SV Oostrum

9 december 2019 13:15

SV United heeft zondagmiddag weer weten te winnen in de vierde klasse G. Na de nederlagen tegen V.V. Achates (2-3) en GFC’33 (4-3) haalde de koploper in eigen huis flink uit tegen SV Oostrum: 5-0.

Daarmee revancheert de ploeg van Fenne Smits zich op overtuigende wijze na de eerste twee nederlagen van het seizoen. Na een rommelige openingsfase, waarin Oostrum niet onderdeed voor United, kreeg de thuisploeg na twintig minuten de controle over de wedstrijd.

Tot die tijd werden er nauwelijks mogelijkheden gecreëerd door beide teams. Pas in de 27ste minuut werd de eerste echte grote kans van de wedstrijd genoteerd, en dat leverde direct een doelpunt op. Rik van de Pasch, die zondag in de spits begon, bekroonde een knappe actie met een fraai schot in de bovenhoek.

Ook na die openingstreffer bleven echte kansen uit, totdat United op slag van rust een goede aanval via de rechterflank opzette. Na een goede combinatie met Bram Lookman bezorgde Michal Kolodziejski de bal bij Van de Pasch, die met links de tweede United-treffer op het scorebord zette.

United loopt verder uit
In het tweede bedrijf zorgde Koen Peelen voor de beslissing. De middenvelder kopte na een uur spelen de 3-0 binnen en leek daarmee het verzet van Oostrum te breken. United kon in het laatste halfuur vrijuit voetballen en ging op jacht naar meer treffers. De bezoekers konden nog voorkomen dat Indy Phillips, die een prima wedstrijd speelde als middenvelder, een perfecte aanval promoveerde tot doelpunt. Maar via Michal Kolodziejski liep United binnen acht minuten na de derde goal toch nog verder uit.

Kolodziejski op schot
Bij zijn eerste treffer had de Poolse buitenspeler wat hulp nodig van een Oostrum-verdediger, die het schot van richting veranderde, maar kort daarna bepaalde Kolodziejski zonder hulp van de tegenstander de eindstand hoogstpersoonlijk op 5-0 met een zuiver afstandsschot.

Na de ruime zege blijft SV United koploper met twee punten voorsprong op Hegelsom. Aankomende zondag staat de laatste wedstrijd van de eerste competitiehelft op het programma voor United, dat dan op bezoek gaat bij DEV-Arcen, de huidige nummer vier van de ranglijst.

Overige wedstrijden
SV United kende zondag ook op de andere velden een prima dag. Naast het eerste boekte namelijk ook SV United 2 een overtuigende zege op V.V. Achates 2, terwijl ook SV United 3 en SV United VR1 wisten te winnen. SV United 5 moest zondag opnieuw genoegen nemen met een nederlaag.

Alle uitslagen van zondag 8 december
SV United 1 – SV Oostrum 1: 5-0.
SV United 2 – V.V. Achates 2: 4-0.
SV United 3 – Volharding 4: 3-1.
Wittenhorst 7 – SV United 5: 6-2.
Montagnards VR1 – SV United VR1: 1-4.