SV United begint 2020 met gelijkspel en overwinning in Valencia

7 januari 2020 16:30

SV United is afgelopen weekend begonnen aan de voorbereiding op de tweede seizoenshelft met een driedaags trainingskamp in Valencia. In Spanje speelde de selectie van SV United onder meer twee wedstrijden tegen V.V. Lekvogels die eindigden in een gelijkspel en een ruime overwinning.

Vrijdagochtend vloog de selectie vroeg richting Spanje voor de eerste twee wedstrijden in Valencia. Het beoogde eerste elftal voor de tweede seizoenshelft speelde op Campo Naranjo gelijk tegen vierdeklasser V.V. Lekvogels 1: 2-2. Indy Phillips, die de aanvoerdersband droeg omdat Willem Peters op de bank begon, nam de twee treffers voor zijn rekening.

Tegelijkertijd werd er op Campo River ook gespeeld tegen V.V. Lekvogels 2, dat niet was opgewassen tegen United: 2-7. Roel Jacobs was met vier doelpunten de absolute uitblinker aan de kant van United. De andere drie treffers kwamen op naam van Hans van de Pasch, Paul Geurts en Mike Linders.

Naast de twee wedstrijden en trainen stond het weekend ook in het teken van teambuilding. Zo bezocht de selectie samen de wedstrijd Valencia FC – Eibar, kreeg het een stadiontour door Mestalla en werd het 's avonds gezellig in de kroegen van de stad.

SV United speelt nog drie oefenwedstrijden in aanloop naar de tweede helft van de competitie. Zondag 12 januari staan er twee duels met SVME in Eijsden op het programma en dinsdag 14 januari wordt er geoefend tegen JVC Cuijk, waar United-trainer Fenne Smits in de jeugd actief is geweest als trainer.

Op zondag 26 januari hervat SV United, de huidige koploper in de vierde klasse G, de competitie direct met een ware kraker. Op sportpark De Meulebèèk treedt het aan tegen Hegelsom, dat tweede staat op de ranglijst met twee punten achterstand op SV United.

De foto's van het trainingskamp in Valencia zijn terug te vinden op onze Facebookpagina.