SV United zet achtervolger Hegelsom op vijf punten met winst in topper

27 januari 2020 13:45

SV United heeft zondagmiddag uitstekende zaken gedaan in de vierde klasse G door te winnen van Hegelsom. Dankzij doelpunten van Roel Jacobs en Michal Kolodziejski zette de koploper de achtervolger op vijf punten achterstand: 2-0.

De topper op sportpark De Meulebèèk tussen koploper United en nummer twee Hegelsom begon wat nerveus van beide kanten. United werd wel al snel voor het eerst gevaarlijk via Michal Kolodziejski, maar de Pool zag zijn kansrijke schot gekraakt worden.

Na een dikke tien minuten spelen liet ook Hegelsom zich voor het eerst zien. De bezoekers kregen een gigantische kans na defensief geklungel van United, dat overeind bleef dankzij een redding van Bas Rademacher. De United-doelman hoefde vervolgens nauwelijks meer in actie te komen in de eerste helft.

Jacobs schiet United op voorsprong
De eerste echte grote kans die United kreeg, werd in tegenstelling tot Hegelsom, wel direct afgemaakt door de thuisploeg. Middenvelder Roel Jacobs speelde buitenspeler Rik van de Pasch aan en liep direct de zestien in om de perfecte voorzet van Van de Pasch binnen te lopen: 1-0.

Die openingstreffer van Jacobs deed United zichtbaar goed. De ploeg van trainer Fenne Smits nam de controle over de wedstrijd, al leidde dat voor rust niet meer tot echte kansen. In het tweede bedrijf waren die kansen er wel voor United, dat langzaam werd teruggedrongen door Hegelsom.

Lastig tweede bedrijf voor United
Ondanks de lastige tweede helft voor de thuisploeg kreeg het via Kolodziejski en Indy Phillips nog wel uitgelezen mogelijkheden op een tweede treffer, maar Hegelsom was in de slotfase de ploeg die aandrong. Toch gaf United weinig uitgespeelde kansen weg. Alleen in de 72ste minuut moest doelman Rademacher zijn ploeg redden toen Hegelsom van dichtbij op weg leek naar de gelijkmaker.

De goalie hield United knap op de been en zag hoe de paal voorkwam dat het in de rebound alsnog raak was voor Hegelsom.  Kolodziejski maakte vervolgens aan alle onzekerheid een eind. De Poolse aanvaller kopte in blessuretijd knap raak uit een corner van Phillips en bepaalde daarmee de eindstand op 2-0.

Belangrijke zege
Door de overwinning slaat koploper SV United een gat met de concurrentie. De promovendus heeft nu een voorsprong van vijf punten op achtervolger Hegelsom en een voorsprong zes punten op nummer drie DEV-Arcen. Volgende week gaat SV United op bezoek bij America, de huidige nummer twaalf van de ranglijst.