SV United knokt zich ondanks snelle rode kaart langs Heijen

2 maart 2020 9:30

SV United heeft zondagmiddag een knappe zege geboekt op V.V. Heijen. Het enige gespeelde duel van zondag in de vierde klasse G werd ondanks een snelle rode kaart met overtuigende cijfers gewonnen: 3-0.

Voorafgaand aan het duel op sportpark De Meulebèèk was er een minuut stilte ter nagedachtenis aan het onlangs overleden ereleden Mies Coenders en de twee weken geleden gestorven Mantje van de Ven, opa van selectiespelers Indy Phillips en Bram van de Ven en trouwe supporter van het eerste elftal.

Lastig begin
Na de minuut stilte begon Heijen de wedstrijd na elf minuten spelen met de eerste echte grote kans. De bezoekers kopte uit een corner op de paal. United had het lastig met de nummer zes van de ranglijst en leek het nog moeilijker te krijgen toen Stijn Hendrix na 23 minuten een rode kaart pakte.

Opvallend genoeg leek die rode kaart vooral United goed te doen. De ploeg van trainer Fenne Smits vocht in het restant van het duel voor elke meter met een knappe overwinning als resultaat. Ook na het vertrek van Hendrix kreeg Heijen overigens nog een aantal grote kansen, maar de bezoekers mistte de scherpte in de afronding.

United met tien man op voorsprong
Ook United-aanvaller Rik van de Pasch mistte die scherpte toen hij opdook voor het doel van Heijen. De goalie kwam uit zijn doel waarna Van de Pasch de bal over hem heen schoot, maar zijn inzet naast zag gaan. Nadat Bram Lookman via de doelman nog eens hard op de lat schoot, kwam United na 38 minuten alsnog op voorsprong. Van de Pasch schoot de bal overtuigend binnen nadat Indy Phillips een inworp doorkopte.

In de tweede helft ging United door met vechten en kreeg het veel grote kansen. Hoewel Heijen het spel probeerde te maken was vooral de thuisploeg in de omschakeling gevaarlijk. United verzuimde echter om de marge te verdubbelen via Lookman, die tot twee keer toe een gigantische kans om zeep hielp. Alleen op de keeper schoot de middenvelder, die ondanks zijn gemiste kansen een uitstekende wedstijd speelde, naast het doel en even later trof hij van dichtbij de paal.

Beslissing
Het was uiteindelijk Michal Kolodziejski die de wedstrijd besliste. Na hands in het strafschopgebied van Heijen gaf de Poolse buitenspeler United in de 61ste minuut wat meer lucht door vanaf elf meter raak te schieten. Een kleine tien minuten voor tijd maakte Kolodziejski aan alle onzekerheid een eind door op aangeven van invaller Tuur Philipsen de 3-0 binnen te tikken uit een snelle United-counter.

Door de zege op Heijen staat koploper SV United op 34 punten en vergroot het de voorsprong op de concurrentie tot acht punten. Hegelsom, DEV-Arcen en SVEB volgen op respectievelijk 26, 25 en 24 punten maar hebben alle drie nog wel een wedstrijd minder gespeeld.