Kolodziejski bezorgt SV United met honderdste doelpunt zege op BVV'27

9 maart 2020 13:00

SV United heeft zondagmiddag de derby op bezoek bij BVV'27 gewonnen. Nadat de ploeg van trainer Fenne Smits eerder dit seizoen in eigen huis al met 3-0 te sterk was voor de hekkensluiter in de vierde klasse G werd er dankzij Michal Kolodziejski ook in Blitterswijck een overwinning geboekt: 0-2.

Na een minuut stilte voor het afgelopen woensdag overleden erelid Jan Peelen schoot SV United uit de startblokken op sportpark 't Hoogveld. In de tweede minuut zag Rik van de Pasch keeper Boy Wolters voor zijn doel staan en probeerde de spits het van heel ver. De doelman van BVV was echter op tijd terug om de inzet van Van de Pasch te kunnen pakken.

Vroege doelpunten
Twee minuten later werd de goalie alsnog verslagen nadat United aan mocht leggen voor een vrije trap. Michal Kolodziejski schoot de bal hard langs de muur en gaf doelman Wolters het nakijken met een laag schot. Vier minuten na die openingstreffer lag de bal alweer in het netje na balverlies in de opbouw bij BVV. Kolodziejski was er als de kippen bij om met een van richting veranderd schot zijn honderdste officiële doelpunt voor SV United te maken.

Na zeventien minuten spelen had de Poolse buitenspeler ook de 0-3 op zijn schoen, maar de paal voorkwam dat de wedstrijd vroegtijdig werd beslist. Kort daarvoor was ook Van de Pasch nog gevaarlijk met een kopbal uit een corner. Het enige wapenfeit BVV in de eerste helft kwam eveneens uit een corner. Nic van Ool nam de bal knap uit de lucht, maar zag hoe de lat voorkwam dat de thuisploeg terugkwam in de wedstrijd.

United verzuimt score uit te breiden
In het tweede bedrijf stond United iets meer onder druk, al gaf het nauwelijks uitgespeelde kansen weg. De bezoekers hielden zo voor de derde keer op rij de nul en bleven in de omschakeling bovendien uiterst gevaarlijk. Na een klein uur werd Kolodziejski perfect bediend door invaller Indy Phillips, maar het lukte de all-time clubtopscorer van United om de bal over het lege doel te werken. Vervolgens hield BVV-doelman Wolters zijn ploeg op de been met goede reddingen op schoten van Bram Lookman en Van de Pasch.

Tien minuten voor tijd kreeg ook Phillips een gigantische kans op de derde United-treffer op aangeven van Kolodziejski. De spits, die wegens een lichte blessure op de bank begon, werkte de bal echter over het doel. In de blessuretijd redde Wolters nog knap op een goed schot van Phillips, waardoor het bij 0-2 bleef.

Concurrentie morst punten
In tegenstelling tot koploper SV United wist achtervolger Hegelsom zondag niet te winnen. GFC'33 was in eigen huis met 1-0 te sterk voor Hegelsom, dat daardoor zakt naar de vierde plaats op de ranglijst. S.V. Oostrum en VV Heijen kwamen niet verder dan een gelijkspel (1-1) terwijl DEV-Arcen wel wist wel te winnen. Daarmee stijgt DEV-Arcen naar de tweede plaats op één punt voorsprong van nummer drie SVEB. De voorsprong van SV United op DEV-Arcen bedraagt negen punten, al heeft Arcen nog wel een wedstrijd minder gespeeld.

Alle uitslagen van zondag 8 maart
BVV'27 – SV United: 0-2
SV United 2 – SV Leunen 2: 2-0
SV Leunen 4 – SV United 3: 0-2